دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1396 - 12:36

مراکز آموزشی غیر دولتی شناسنامه‌دار می‌شود/ اعلام عناوین هفته شوراهای آموزش و پرورش

نشست خبری هفته شوراهای آموزش و پرورش در حالی برگزار شد که در این نشست، سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش عناوین و برنامه‌های این هفته را اعلام کرد و مدیرکل مدارس غیردولتی کشور نیز از شناسنامه‌دار شدن مراکز آموزشی غیردولتی در کشور خبر داد.
کد خبر : 250796

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رسول پاپایی سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد، بیان کرد: در جهت تقویت فعالیت شوراها تمامی شوراهای آموزش و پرورش در مناطق مختلف استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که بنا شد در نهایت 6 استان برتر از حیث کارایی مورد تقدیر قرار بگیرد.


وی با بیان اینکه هفته شوراها از 24 تا 30 دی ماه آغاز خواهد شد، گفت: مشارکت ملی و نظارت همگانی شعار این هفته انتخاب شده است.


پاپایی با توجه به روزشمار هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: شوراهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه، مسئولیت اجتماعی، شوراهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه، نظارت همگانی، شوراهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه، مهارت آموزشی، شوراهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه، عدالت آموزشی، شوراهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه، کانون یادگیری محله، شوراهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه، سبک زندگی اسلامی ایرانی و شوراهای وزارت آموزش و پرورش، مدرسه، ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی عناوین هفته شوراهای آموزش و پرورش است.


اعتباربخشی مراکز غیردولتی


در ادامه این نشست خبری مجید طهرانیان مدیرکل مدارس غیردولتی کشور اعتباربخشی مدارس غیر دولتی جهت شناسنامه‌دار شدن مدارس را از مهم‌ترین فعالیت‌ها دانست و عنوان کرد: قرار است با اعتباربخشی مراکز غیردولتی بتوانیم در راستای شناسنامه‌دار کردن این مراکز گام برداریم.


وی افزود: حدود 12 هزار آموزشگاه علمی، آزاد و زبان خارجی داریم که برای اعتباربخشی و شناسنامه‌دار شدن آنها وارد عمل شده‌ایم.


طهرانیان بیان کرد: اگر مراکز دولتی بر مراکز غیر دولتی نظارت داشته باشند کیفیت این مدارس ارتقاء پیدا خواهد کرد.


مدیرکل مدارس غیر دولتی کشور تعیین صلاحیت مربیان مراکز پیش‌دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های مهم دانست و گفت: امیدواریم طی دو سه سال آینده بتوانیم ساماندهی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه مهارت‌محوری مدارس نیز فعالیت‌هایی در دست داریم خوشبختانه در مدارس غیر دولتی بسترهای مناسب برای مهارت‌‌آموزی دانش‌آموزان وجود دارد و امیدواریم در این زمینه نیز بتوانیم طی دو الی سه سال آینده موفقیت‌های مناسبی را کسب کنیم.


طهرانیان با بیان اینکه برخی افراد و اولیا معتقدند دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه هیچ گونه مهارتی ندارند، گفت: ما برای مهارت‌آموزی و اصلاح خروجی‌های نظام تعلیم و تربیت کشور برنامه‌های فوق را طراحی کردیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته