دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1396 - 11:05

اتحادیه آفریقا خواستار عذرخواهی ترامپ شد

54 کشور آفریقایی از رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا به‌خاطر اظهارات نژادپرستانه‌اش نسبت به چند کشور آفریقایی عذرخواهی کند.
کد خبر : 250724

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، رسانه‌های خبری اظهارات منسوب به دونالد ترامپ را منتشر کردند که در آن عبارت‌هایی زشت نسبت به کشورهایی که مهاجران خود را به آمریکا می‌فرستند نسبت داد و آن‌ها را «کشورهای چاه مستراح» خطاب کرد.


به‌دنبال این اظهارات شنیع، 54 کشور اتحادیه آفریقا نشستی اضطراری برگزار و در آن‌ اظهارات نژادپرستانه و موهن ترامپ را به‌شدت محکوم کردند.


روز گذشته (جمعه) رابرت کالویل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اظهارات ترامپ درباره پناهجویان آفریقایی را نژادپرستانه توصیف کرد.


وی افزود: «اگر چنین اظهاراتی از رئیس‌جمهوری آمریکا صحت داشته باشد، خجالت‌آور است. من ناراحتم و نمی‌توانم واژه دیگری جز نژادپرستی بر آن اطلاق کنم.»


روزنامه پولیتیکو نوشت: «ترامپ در خلال نشست با گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در کاخ سفید درباره حل بحران پناهجویانی که از هاییتی، السالوادور و چند کشور آفریقایی وارد آمریکا شده بودند، گفت چه نیازی داریم که میزبان کسانی باشیم که از کشورهای چاه مستراح به اینجا می‌آیند؟»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته