دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1396 - 10:55
عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

مجلس در خصوص طرح جدید ترافیک قانع نشده‌است/ لزوم اختصاص طرح رایگان برای جانبازان و معلولان

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توضیحات شهرداری تهران درباره طرح جدید ترافیک نمایندگان مجلس را قانع نکرد، گفت: ارائه طرح رایگان به ایثارگران و جانبازان جزء حقوق اولیه آنها است و باید طبق قانون برخورد شود.
کد خبر : 250714

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران برای لغو فروش آرم طرح ترافیک اظهار کرد: از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دعوت کردیم تا در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس توضیحاتی را درباره این طرح ارائه دهند. توضیحاتی از سوی ایشان ارائه و مزایا و معایب این طرح برشمرده شد و در نتیجه تصمیم گرفتیم تا این طرح مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.


وی با بیان اینکه نماینده‌های مجلس از توضیحات معاون حمل و نقل شهرداری تهران قانع نشدند، اضافه کرد: به نظر ما در راستای اجرای این طرح، احتمال افزایش آلودگی هوا به دلیل امکان ورود خودروهای بیشتر به منطقه طرح ترافیک وجود دارد، اما آقای «محسن پورسیدآقایی» معتقد بودند که در یک مدت زمان معین، تعداد ورود خودروها به منطقه طرح حتی از سال‌های گذشته هم کمتر می‌شود.


سلیمی با بیان اینکه اعضای مجلس قانع نشدند و قرار شد این طرح در شورای شهر مورد مطالعه کامل‌تری قرار گیرد، تصریح کرد: برای این طرح باید مستنداتی آورده شود و قبل از نهایی شدن گزارش کاملی به مجلس ارائه شود.


سهمیه طرح ترافیک برای جانبازان رانت نیست


وی درباره امکان حذف سهمیه جانبازان و معلولین و افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند یا ارائه تخفیف 50 درصدی به آنها توضیح داد: با افراد نامبرده شده باید طبق قانون برخورد شود، می‌گویند می‌خواهیم رانت را برداریم اما این سهمیه به هیچ وجه رانت نیست؛ این جزء حقوق اولیه جانبازان و معلولان به حساب می‌آید که باید رعایت شود.


به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی این طرح از لحاظ علمی به بررسی‌های کارشناسی‌تر نیاز دارد و شهرداری تهران باید این کمیسیون را که ناظر بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، درباره این طرح قانع کند.


سلیمی با تاکید بر اینکه در این طرح رانت برخی از دستگاه‌ها برداشته می‌شود، گفت: جانبازان به هیچ وجه نگران نباشند، زیرا مجلس اجازه نمی‌دهد، حقوق اولیه آنها به مشکل برخورد کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته