دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1396 - 11:03

قطر از امارات در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد

دوحه دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت ارسال و در آن از تجاوز هواپیمای نظامی امارات به حریم هوایی قطر شکایت کرد.
کد خبر : 250708

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، نقض حریم هوایی قطر چهارشنبه گذشته انجام شد و در آن هواپیمای نظامی امارات که در حال پرواز به سمت بحرین بود، وارد حریم هوایی قطر شد.


علیاء احمد بن سیف آل‌ثانی، سفیر قطر در سازمان ملل متحد در این‌باره اعلام کرد: «تکرار این حادثه و ادامه دادن دولت امارات به تجاوزهایش نسبت به حاکمیت دولت قطر و تهدید کردن امنیت مرزی و سرزمینی این کشور دال بر رویکرد دائمی دولت امارات در نقض قوانین، کنوانسیون‌ها، معاهدات و توافقات بین‌المللی است.»


در این راستا دولت قطر پنج‌شنبه گذشته دو نامه هم‌زمان به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و نیز رئیس شورای امنیت فرستاد و نسبت به تجاوز هواپیمای اماراتی به حریم هوایی این کشور اعتراض کرد.


در نامه قطر به گوترش آمده است: «این حادثه نقض آشکار حاکمیت قطر، تمامیت ارضی و حقوق بین‌الملل است و همچنین اقدامی تحریک‌آمیز و غیرقابل قبول از سوی دولت امارات متحده عربی علیه دولت قطر به‌شمار می‌رود.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته