دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1394 - 12:48

طرح ویژه دولت عراق برای اصلاح ساختار نیروهای امنیتی‌ با کمک ناتو

منابع دیپلماتیک از طرح ویژه عراق برای بازسازی ساختار نیروهای امنیتی و آموزش این نیروها با کمک ناتو خبر دادند.
کد خبر : 25065

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری آنا، در پی سقوط شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق به دست داعش در ژوئن 2014، دولت عراق طرح جدیدی را برای آموزش مجدد و آماده‌سازی بیشتر نیروهای نظامی عراق با کمک ناتو کلید زد.


«الشرق الاوسط» با انتشار این گزارش نوشت: با وجود آنکه دولت عراق هیچ موضع رسمی در این‌باره اعلام نکرده است اما بر اساس اطلاعات به دست آمده از دیپلمات‌های کشورهای عضو ناتو، پیش‌بینی می‌شود ناتو به زودی طرحی را برای دادن مشاوره به دولت عراق درباره نحوه اصلاح ساختار نیروهای امنیتی‌اش ارائه کند.


بر اساس این گزارش، عراق در دسامبر گذشته از ناتو برای آموزش نیروهای امنیتی ‌اش درخواست کمک کرده بود.


«داگلاس لوت» نماینده آمریکا در ناتو اعلام کرد که طرحی درحال بررسی است تا به عراق برای اصلاح و ترمیم ساختار بخش امنیتی‌اش مشاوره داده شود و به این دولت برای تدوین برنامه امنیت ملی کمک شود.


وی طی یک کنفرانس خبری پیش از نشست وزرای دفاع عضور ناتو اظهار داشت که ناتو همچنین درباره حمایت لجستیکی و بازسازی ساختار فرماندهی نظامی عراق به این کشور کمک خواهد کرد.


به نوشته رویترز لات افزود: این برنامه هنوز تکمیل نشده است اما در آستانه تکمیل شده است. لذا می‌توانیم بگوییم که طی چند هفته آینده ما انتظار داریم که ناتو آخرین ملاحظات را با کمک دولت عراق در این برنامه ویژه ترمیم ساختار توانمندی‌های دفاعی این کشور اعمال کند.


بنا بر این گزارش، برنامه مذکور شامل آموزش نیروهای ارتش عراق در بخش‌های تخصصی خواهد بود و انتظار می‌رود که تنها شمار اندکی از افسران ارتش مورد آموزش‌های تخصصی مذکور قرار گیرند. هرچند که هنوز مشخص نیست این آموزش در عراق صورت خواهد گرفت یا در خارج از این کشور.


یک دیپلمات دیگر که خواست نامش فاش نشود تایید کرد که هدف از این اقدام، موافقت با برنامه ارائه مشاوره و حمایت از اصلاح بخش امنیتی عراق با آغاز آگوست آینده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته