دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1396 - 12:55

نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب درباره قدس به 12 بهمن موکول شد

اتحادیه عرب اول فوریه (12 بهمن) نشستی را در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو برگزار می‌کند تا تبعات تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا را درباره قدس بررسی کند.
کد خبر : 250426

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، یک منبع عربی اعلام کرد نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب که قرار بود 27 ژانویه (7 بهمن) برگزار شود، به‌دلیل رایزنی بر سر نتیجه سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به مصر، اردن و رژیم صهیونیستی به ماه آینده موکول شد.


طبق این گزارش، دبیرخانه اتحادیه عرب روز گذشته (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای رسمی به کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد تصمیم به برگزاری نشست جدید وزیران امور خارجه این اتحادیه در اول فوریه (12 بهمن) گرفته است.


در این نامه آمده است: «این نشست در سایه مصوبات قبلی نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در 9 دسامبر 2017 (18 آذر) برگزار می‌شود که بر تداوم نشست‌های این شورا و برگزاری نشست بعدی حداکثر تا یک ماه بعد با هدف ارزیابی اقدامات و توافق روی اقدامات آتی تاکید داشت.»


اتحادیه عرب افزود: «این نشست پس از رایزنی‌ها میان دبیرخانه اتحادیه و جمهوری جیبوتی به‌عنوان رئیس کنونی شورای وزیرای خارجه و کشور اردن به‌عنوان رئیس کنونی اجلاس سران اتحادیه عرب و نیز هیات وزارتی تشکیل شده از سوی اتحادیه مذکور برگزار می‌شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته