دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1396 - 12:37

وقوع دو پس‌لرزه ۵.۴ ریشتری در منطقه «سومار»/ بررسی تیم‌های ارزیاب ادامه دارد

دو پس‌لرزه به قدرت ۵.۴ ریشتر از صبح امروز تاکنون «سومار» در استان کرمانشاه را لرزانده‌است.
کد خبر : 250417

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، براساس اعلام موسسه لرزه نگاری کشوری صبح امروز تاکنون شهر سومار در استان کرمانشاه شش مرتبه لرزیده است، به طوری که ساعت 10 و 29 دقیقه صبح امروز، زمین لرزه‌ای به قدرت 5.6 ریشتر سومار در استان کرمانشاه را لرزاند. این زمین لرزه در مناطقی از استان ایلام نیز احساس شد.


پس از زمین لرزه اولیه در منطقه سومار که در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داد، بار دیگر در ساعت 10 و 44 دقیقه، پس لرزه‌ای در در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد، که بزرگی این پس لرزه، 5.4 ریشتر اعلام شده است.


براساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منظور بررسی خسارت‌های احتمالی زمین لرزه اولیه و پس لرزه آن، در منطقه حاضر شده‌اند.


همچنین ساعت 11 و 25 دقیقه نیز پس لرزه‌ای دیگر به قدرت 5 ریشتر در منطقه سومار به ثبت رسید. در ادامه پس لرزه‌ها، ساعت 11 و 30 دقیقه، زمین لرزه‌ای به قدرت 5.4 ریشتر رخ داد. براساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون زمین لرزه اولیه و پس لرزه آن، «سومار» در شهرستان قصرشیرین اعلام شده است.


در ادامه این گزارش مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر تلفات و خسارات جانی نداشتیم و گشت زنی‌های تیم‌های ارزیاب اورژانس کشور ادامه دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته