دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محسن هاشمی‌رفسنجانی:

نتوانستیم از احزاب درست استفاده کنیم

فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: احزاب ما نتوانستند مانند کشورهای پیشرفته تاثیرگذاری بالایی در سیاست ایران داشته‌باشند چرا که نتوانستیم از آنها درست استفاده کنیم.
کد خبر : 250382

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی با بیان اینکه در ایران احزاب مثل کشورهای توسعه یافته غربی و شرقی سابقه طولانی ندارند، اظهار کرد: عمر حزب در ایران به حدود یکصد سال پیش بعد از نهصت مشروطیت برمی‌گردد و نگاه به تاریخ معاصر ایران نشان می‌دهد که عمده احزابی که شکل گرفتند نگرش ایدئولوژیکی و سوسیالیستی داشتند و معمولا نتوانستند فعالیت‌های خود را آنطور که باید مانند آن‌روز سازماندهی کنند و تاثیرگذاری بالایی در سیاست ایران داشته باشند.


وی افزود: بعد از انقلاب نیز این وضعیت حاکم است و نتوانستیم از احزاب آنطور که در دنیای پیشرفته استفاده می‌شود، استفاده کنیم.


رئیس شورای شهر تهران گفت: در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌ جبهه‌های فراوانی هستیم که اثرگذار هم بوده و در چند سال اخیر جبهه اصلاحات توانسته فعالیت ویژه‌ای انجام بدهد. می‌شود گفت سایه خود را در بعد سیاست بر حاکمیت کشور انداخته ولی به دلیل روابط و مسائل موجود در کشور هنوز نتوانسته آنطور که مردم می‌خواهند فعالیت‌هایی را انجام دهد و مدیریت اجرایی کشور را بر عهده بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته