دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1396 - 11:13

اجلاس سران 7 کشور جنوب اروپا در رم

چهارمین اجلاس سران هفت کشور جنوب اروپا موسوم به مدیترانه7 شامگاه چهارشنبه به ریاست نخست‌وزیر ایتالیا در رم برگزار شد.
کد خبر : 250381

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، اصلاحات اتحادیه اقتصادی و پولی، مشورت با شهروندان اتحادیه اروپا و موضوع مهاجرت سه ستون اصلی بیانیه نهایی اجلاس مدیترانه7 بود، که با حضور سران کشورهای ایتالیا، فرانسه، یونان، قبرس، مالت، اسپانیا و پرتغال در رم برگزار شد.


مهمترین بخش این اجلاس موضوع پناهجویان به همراه مدیریت اوضاع بود. پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: «تنها در صورتی که با یکدیگر و با یک سیاست مشترک در رابطه با پناهجویان کار کنیم می‌توانیم مهاجرت‌ها را به یک فرصت تبدیل کنیم. هدف دراز مدت ما باید جایگزین کردن موج کنترل نشده و غیر قانونی مهاجرت‌ها با کانال‌های مهاجرتی سازمان دهی شده و منظم است.»


جنتیلونی افزود: «نقش اساسی ایتالیا و سنگینی حفاظت از این مرزها (اروپا) باید مشترک باشد. در سال 2017 به نتیجه خوبی دست یافتیم ولی این نتیجه باید به‌طور مداوم و با یک توافق که شامل ابعاد خارجی و مقررات داخلی هفت کشور مدیترانه‌ای باشد، تقویت شود.»


سران هفت کشور جنوب اروپا با توجه به اینکه مدیریت مهاجرت‌ها یک چالش اساسی برای اتحادیه اروپا در سال‌های آتی است، در بیانیه نهایی متعهد به اشتراک بیشتر وزن مدیریت مهاجرت‌ها شدند.


در بیانیه نهایی این اجلاس همچنین توجه خاصی به پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درباره مشاورت با شهروندان اروپایی (رای‌گیری) به‌عنوان ابزاری برای تضمین دموکراسی بیشتر و نزدیکی شهروندان به نهادهای اتحادیه اروپا شد. سران هفت کشور جنوب اروپا متعهد به حمایت از همه ابتکارات در زمینه ترویج دموکراسی و مشارکت شهروندان شدند و به همین منظور از نظریه رای‌گیری مردمی در تمام اروپا درباره اولویت‌های آتی اتحادیه اروپا استقبال کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته