دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1394 - 15:09

عضو هیات علمی واحد یزد، کتاب« امام خمینی (ره) و اندیشه‌های کلامی» را منتشر کرد

کتاب« امام خمینی (ره) و اندیشه‌های کلامی» از سوی حجت‌الاسلام دکتر کمال خواجه‌پور، عضو هیات علمی و مدرس گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تالیف و منتشر شد.
کد خبر : 25027

خواجه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این خصوص گفت: این کتاب دارای 148 صفحه و در تیراژ 2000 نسخه توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی یزد چاپ و روانه بازار شده است.


وی فهرست مطالب کتاب را شامل 6 فصل کلیات، اثبات خدا و توحید، صفات خداوند، نبوت، امامت و معاد عنوان کرد و افزود: دانش کلام که به توضیح، تبیین و اثبات عقاید دینی می‌پردازد از مهمترین دانش‌های اسلامی است که از حوزه عقاید دینی دفاع می‌کند.


خواجه‌پور ادامه داد: ذات خداوند، اوصاف و افعال او محورهای اصلی بحث‌های کلامی هستند و این مباحث در اسلام بر پنج محور اصلی دین دور می‌زنند‌، متکلمان و فیلسوفان اسلامی از قدیم‌الایام در این زمینه تالیفاتی را ارائه داده‌اند.


وی گفت: امام خمینی (ره) با رویکرد تلفیقی (فلسفی عرفان) در تصنیفات و گفتارهای خود به مباحث کلامی با روش عقلی پرداخته و استخراج مباحث کلامی امام (ره) و ارائه مجموعه منظم از افکار و اندیشه‌های ایشان، هدف اصلی این کتاب است.


نویسنده کتاب تصریح کرد: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار نظام مقدس اسلامی ایران که بی‌شک در زمره یکی از بزرگترین اندیشمندان جهان معاصر است با رویکرد تلفیقی (فلسفی، عرفانی) مسائل اعتقادی را مطرح و با ارائه نظراتی که بعضا بدیع است، مباحث کلامی را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌اند.


خواجه‌پور خاطرنشان کرد: کلام اسلامی دانشی در حوزه علوم دین پژوهشی محسوب می‌شود که به بحث درباره اصول اعتقادی و جهان‌بینی دینی بر مبنای استدلال عقلی و نقلی می‌پردازد و به شبهه‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود، پاسخ می‌دهد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته