دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1396 - 15:29
فولادگر تشریح کرد؛

راهکارهای جایگزین انتشار اوراق چیست؟

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس گفت: اوراق مشارکت اگر به صورت حقیقی مشارکت بخش خصوصی را در یک پروژه جذب کند برای اقتصاد کشور مفید است.
کد خبر : 250189

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حمیدرضا فولادگر درباره وضعیت انتشار اوراق مشارکت گفت:صرف انتشار اوراق مشارکت بدون مدیریت هزینه و درآمد و بدون استفاده از راهکارهای دیگر قانونی، اقدام خوبی نیست.


رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتشار بی رویه اوراق مشارکت به معنی انتقال بدهی ها به سال های آینده است که روند مناسبی برای اقتصاد کشور نیست.


نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: باید به تعریف واقعی اوراق مشارکت توجه شود چرا که اگر جوانب لحاظ شود می توان اوراق مشارکت را به نحوی منتشر کرد که بصورت حقیقی مشارکت بخش خصوصی را در یک پروژه جذب کند.


فولادگر افزود: اگر روند انتشار اوراق مشارکت صحیح باشد به مانند این است بانک با شخصی در اجرای پروژه ای مشارکت داشته باشد و سود و یا زیان حاصل به نسبت تقسیم شود.زمانی که تسهیلات بانکی نوعی حالت صوری پیدا می کند و سود ضمانت شده مدنظر است و بانک هم هیچ وقت زیان را قبول نمی کند هزینه های مالی بالا می رود.


فولادگر تصریح کرد:اگر از اوراق مشارکت تنها در زمانی که دولت با محدودیت منابع مالی روبرو است، استفاده شود، تعریف این موضوع را با مشکل مواجه می کند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون رفع موانع تولید راهکارهای جایگزین برای انتشار اوراق مشارکت مانند اوراق صکوک، اوراق اسلامی و اسناد تسویه خزانه اسلامی اندیشیده شده است.


رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی افزود:اینکه استفاده از اوراق مشارکت تنها برای انتقال بدهی های دولت به سال های آینده باشد راهکار صحیحی نیست و برای اقتصاد تهدید محسوب می شود اما اگر باعث مشارکت واقعی و در راستای برنامه مشخص باشد موضوع انتشار ارواق مشارکت می تواند فرصت محسوب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته