دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1394 - 14:48
مدیر موسسه نیکوکاری رعد الغدیر در گفت‌و گو با آنا خبر داد

اشتغال 10 زن معلول و سرپرست خانوار در طرح «یک تیر و دو نشان»

مدیر موسسه نیکوکاری رعدالغدیر از اجرای طرح «یک تیر و دو نشان» در 25 ایستگاه مترو تهران خبر داد و گفت: در این طرح 10 تن از زنان معلول و سرپرست خانوار مشغول به کار شدند.
کد خبر : 25016

علیرضا آتشک در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، از اجرای طرح یک تیر و دو نشان در ایستگاه‌های مترو تهران خبر داد و افزود: طرح یک تیر و دو نشان تا پایان ماه‌ مبارک رمضان در 25 ایستگاه مترو تهران از سوی مدیر موسسه نیکوکاری رعدالغدیر و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو با هدف حمایت از اشتغال معلولان و ترویج فرهنگ نذر برگزار می‌شود.


وی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌هایی که در آنها کانتینرهای یک تیر و دو نشان مستقر شده است، نذورات خود را سفارش دهند و این بسته‌های تهیه شده با نیت فرد بانی بین مردم در مترو توزیع می‌شود که مردم می‌توانند افطاری‌های ساده و سالم شامل نان و پنیر و سبزی و خرما به مبلغ 2 هزار تومان دریافت کنند.


مدیر موسسه نیکوکاری رعدالغدیر ادامه داد: بسته‌های افطاری در کارگاه‌های تولیدی حمایتی موسسه رعد الغدیر تهیه می‌شود که البته این کارگاه‌ها در طول سال نیز برای معلولان اشتغال ایجاد می‌کند.


آتشک یادآور شد: تقریبا 25 کانتر در ایستگاه‌های مترو تهران مستقر شده است که در این طرح 25 نفر فروشنده معلول، 5 نفر در کارگاه‌های تولیدی از زنان سرپرست خانوار و 10 نفر نیز در سیستم توزیع استخدام شدند. از بین 40 شاغل در این طرح 10 زن شاغل هستند که 5 تن معلول و 5 تن دیگر نیز از بین زن سرپرست خانوار انتخاب شده‌اند.


وی گفت: طرح یک تیر و دو نشان تا پایان ماه مبارک رمضان در ایستگاه‌های مترو تهران برگزار می‌شود. البته در تمام طول سال قابل اجراست و حتی پس از ماه مبارک نیز در قالب طرح صبحانه سالم به مردم صبحانه ارائه می‌کند به طوری که معلولان از ساعت 6 تا 9 صبح در ایستگاه‌ها به مردم صبحانه می‌فروشند و از ساعت 9 صبح تا 17 عصر نیز در قالب تغذیه سالم به مردم میوه‌های تازه فصل را می‌فروشند.


مدیر موسسه نیکوکاری رعدالغدیر در مورد بیمه و حقوق این معلولان نیز گفت: همه معلولان شاغل در این طرح نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و سازمان بهزیستی نیز 23 درصد بیمه کارفرما را به ما پرداخت می‌کند هم اکنون نیز روند اداری خود را طی می‌کنند.


آتشک یادآور شد: سایر معلولان علاقمند به اشتغال در طرح‌های موسسه رعد الغدیر می‌توانند با مراجعه به این موسسه ثبت نام کنند زیرا پس از ماه مبارک رمضان موسسه نیکوکاری رعد الغدیر با همکاری سازمان بهزیستی ساختمانی را در منطقه شرق تهران با عنوان مرکز 17 شهریور در اختیار خواهد گرفت که در این مرکز به 32 نفر معلول برای طرح بسته بندی نان، طرح چاپ و تبلیغات و تولید کارگاه خیاطی نیازمند است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب