دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1396 - 11:50
رنجبرزاده با اشاره به سخنان رئیس جمهور:

دولت با قهر کردن از اجرای مصوبات مجلس شانه خالی نکند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت نباید با قهر کردن از اجرای مصوبات شانه خالی کند.
کد خبر : 250072

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اکبر رنجبرزاده با اشاره به سخنان رئیس جمهور در زمینه لایحه بودجه سال 97، بیان داشت: رئیس جمهور در لایحه بودجه پیشنهاداتی را برای تامین منابع درآمد می دهد اما این نمایندگان ملت هستند که خیر و صلاح ملت را در لایحه بودجه لحاظ می کنند. فلسفه تشکیل مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگان از سوی ملت این است که مصوبات خلاف مصلحت مردم نباشد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: گاهی تصمیماتی برای درآمدزایی منطبق بر نظر کارشناسی و موازین علمی است اما سطح تحمل و توان مردم برخلاف نظرات علمی است و نمی توان به این دلیل و به صرف اینکه پیشنهادات از ناحیه دولت آمده است آن را پذیرفت.


نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یعنی ملت، گفت: اینجا خانه ملت است و طبق چارچوب نظام جمهوری اسلامی، مجلس در رأس امور است و هر تصمیمی که گرفته می شود باید در راستای مصالح مردم باشد بنابراین نمایندگان مجلس زیر بار تصمیماتی که فشار را بر مردم افزایش می دهد نخواهند رفت و اجازه نمی دهیم با قوانین زندگی عده ای به سمت بحرانی شدن برود.


دولت با قهرکردن اجرای قوانین را نمی پذیرد


این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی، مجلس وظیفه دارد که قوانین را منطبق بر شرایط کشور و نهایتا مصلحت مردم تصویب کند، بنابراین انتظار نداریم دولت با قهر کردن، اجرای قوانین را نپذیرد.


رنجبرزاده در ادامه با تاکید براینکه قهر و عدم پذیرش دولت قابل قبول نیست، بیان داشت: رئیس جمهور و هیات دولت مجبور به تمکین از قوانین هستند، نمایندگان مردم با در نظر گرفتن مجموعه مسائل کشور تصمیماتی را اتخاذ می کنند و باید همان تصمیم گیری اجرا شود، فلسفه وجودی مجلس برای این است که تصمیم گیری کند.


وی در خصوص تبصره های مورد نظر دولت گفت: دولت در زمینه هدفمندی یارانه ها و افزایش حامل های انرژی مختار بود اما چون مصلحت خود را در نظر گرفته بود و با نزدیک شدن انتخابات آن را اجرا نکرده بود اکنون موضوعات تجمیع شده است و می خواهد به ناگهان مسائل را جبران کند که موجب بحران می شود.


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت می خواهیم تدبیر بیشتر به کار ببندد و به طریقی برنامه پیشنهاد دهد که فشاری به مردم وارد شود./


انتهای پیام/

برچسب ها: دولت مصوبات مجلس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته