دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد غفاری در برنامه شابک:

مهم ترین خاطره از دوران شاعری‌ام شعر خواندن مقابل مقام معظم رهبری است

محمد غفاری که در حوزه شعر و شاعری توانسته آثار خوبی برجای گذارد، مهم ترین خاطره خود از دوران شاعری را شعر خواندن در مقابل مقام معظم رهبری می داند.
کد خبر : 250050

به گزارش روابط عمومی برنامه شابک؛ محمد غفاری شاعر با حضور در برنامه تلویزیونی «شابک» در خصوص وضعیت شعر استان قم گفت: هنر قم همیشه هنر رو به رشد و خوبی بوده و شعر قم جایگاه خوبی دارد و از آنجا که با اندیشه سروکار دارد و علوم انسانی رشته های ادبی در قم جایگاه خوبی دارند شعر قم هم رشد خوبی داشته است.


این شاعر در ارتباط با کتاب هایی که در زندگی اش تاثیرگذار بوده اند عنوان کرد: کتاب «قلندر و قلعه» از یحیی یثربی که درباره سهروردی است باعث شد من به مطالعات فلسفی علاقمند شوم و درباره سهروردی تحقیقات گسترده ای انجام دادم و در حوزه شعر کتاب های قیصر امین پور برای شعر گفتن در من ایجاد انگیزه می کرد.


وی افزود: کتاب شعر «آستانه» مجموعه اشعار من برای اهل بیت(ع) است که اولین و در حال حاضر تنها کتاب منتشر شده از من است.
غفاری با اشاره به وضعیت مطالعه در کشور بیان کرد: مطالعه در کشور ما خیلی اوضاع بدی ندارد و به آن اسفناکی که عنوان می شود نیست. مردم مطالعه می کنند اما نوع مطالعه متفاوت است و مجلات و روزنامه ها و صفحات مجازی را هم در بر می گیرد. شاید سرانه مطالعه کتاب خیلی خوب نباشد اما من فکر می کنم مردم ایران هر روز به دانسته های خود اضافه می کنند و مطالعات جانبی خوبی دارد.


این شاعر در بیان شیرین ترین خاطره خود گفت: یکی از جذاب ترین و مهم ترین خاطرات من از دوران شاعری ام شعر خواندن در مقابل مقام معظم رهبری است اما از آن که بگذریم چند دقیقه پیش از خواندن شعر وقتی که برای نماز آماده می شدیم روز صائب تبریزی را به آقا تبریک گفتم و آقا بسیار خوشحال شدند و از من تشکر کردم و این علاقمندی ایشان به شعر و فضای ادبی برای من بسیار جالب و به یاد ماندنی بود.


غفاری با اشاره به کتاب هایی که هر ایرانی باید آنها را مطالعه کنند اظهار داشت: قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از کتاب هایی هستند که هر ایرانی باید حتما و مکرر آنها را مطالعه کنند و کتاب دیگری که من علاقه زیادی به آن دارم کتاب «داستان پیامبران» است و نیز کتاب «قلندر و قلعه» و دیوان حافظ.


وی در پایان خاطرنشان کرد: آرزو می کنم مردم کتاب هایی بخوانند که نتوانند تا پایان کتاب آن را زمین بگذارند و آنقدر برایشان جذاب باشد که بعدها دوباره آن را مرور کنند.


گفتنی است معرفی و متن خوانی کتاب «این مرد از همان موقع بوی مرگ می داد» به قلم محمد حنیف از دیگر بخش های برنامه شابک بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته