دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1394 - 14:06

سفیر ایران در مراسم افتتاح مجلس جدید ترکیه شرکت کرد + تصویر

سفیر ایران به همراه برخی دیگر از سفیران کشورها در ترکیه در مراسم افتتاح مجلس جدید این کشور حضور پیدا کرد.
کد خبر : 25005

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علیرضا بیکدلی سفیر ایران در ترکیه با اشاره به حضور خود در مراسم افتتاحیه مجلس جدید ترکیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: روز سه شنبه در مراسم افتتاح شرکت کردم. دنیز بایکال رئیس سنی خیر مقدم گفت، سپس به عنوان اولین نماینده سوگند یاد کرد؛ بعد از او تک تک نمایندگان پشت تریبون قرار گرفته و سوگند یاد کردند.


تا روز جمعه 4 حزب نامزدهای خود برای سمت ریاست مجلس را اعلام می‌کنند. فعلاً حزب دمکراتیک خلق‌ها «دنگیر میرمحمت فرات» را معرفی کرده است. بقیه احزاب به پست ریاست به عنوان بخشی از روند چانه‌زنی برای تشکیل ائتلاف نگاه می‌کنند، بنابراین تا آخرین لحظه اسامی مختلف مطرح و گمانه زنی می‌شود.


سفیر کشورمان با اشاره به اینکه پس از آن نوبت به رأی‌گیری برای انتخاب رئیس مجلس می‌رسد، آورده است: برای انتخاب شدن، یکی از نامزدها به سمت رئیس مجلس ملی ترکیه باید در دور اول و یا دوم رأی‌گیری دو سوم آراء را بیاورد. احتمالا هیچ‌کس چنین رایی نمی‌آورد. بنابراین دور سوم با پنجاه درصد و دور چهارم با اکثریت نسبی نتیجه را مشخص می‌کند. به نظر می رسد کار به دور چهارم می‌کشد. انتخاب رئیس مجلس تصویر کلی دولت ائتلافی را مشخص خواهد کرد.


علاوه بر ایران، سفرای افغانستان ، روسیه و قرقیزستان نیز در مراسم گشایش مجلس ملی ترکیه حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته