دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1396 - 12:19

نخستین واکنش عملی فلسطینیان به تجاوزات رژیم صهیونیستی

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به‌دنبال کشته شدن چند صهیونیست در نابلس، با جوانان فلسطینی در منطقه تل در نزدیک نابلس درگیر شدند و به سوی آن‌ها تیراندازی کردند.
کد خبر : 250041

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، شبکه دو تلویزیون اسرائیل گزارش کرد: «در عملیات تیراندازی در غرب روستای تل قضاء در جنوب نابلس چند صهیونیست کشته شدند. نظامیان ارتش اسرائیل در چارچوب عملیات جست‌وجوی ردی از عاملان تیراندازی، بالونی را با هدف نظارت در آسمان منطقه تل قضاء در نابلس به پرواز درآوردند.»


گفته می‌شود در این عملیات یک خاخام اسرائیلی کشته شد و عاملان فلسطینی حمله به صهیونیست‌ها توانستند از محل فرار کنند.


در عین حال گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد عملیات نابلس نخستین واکنش عملی فلسطینیان به آتش گلوله صهیونیست‌ها بود.


در بیانیه قسام آمده است: «عملیات تیراندازی که در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری انجام و به کشته شدن چند صهیونیست منجر شد، واکنش عملی ما به اقدامات رژیم صهیونیستی است.»


همچنین در درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی در منطقه کتف الواد در اریحا، چند جوان فلسطینی زخمی شدند.


شهرک‌نشینان صهیونیست به خودروهای فلسطینی‌ها در نزدیک ایست‌ بازرسی بیت ایل واقع در ورودی شمال شهر البیره از توابع رام‌الله در کرانه باختری رود اردن سنگ پرتاب کردند.


از سوی دیگر پایگاه خبری القدس‌العربی گزارش کرد: «گردان‌های فلسطینی بر لزوم ادامه انتفاضه قدس و تقویت و توسعه آن به هر شیوه ممکن تاکید کردند و خواستار تن ندادن به تصمیمات ویژه دولت آمریکا در زمینه قدس و به رسمیت شناختن آن به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شدند.»


در تظاهراتی که با فراخوان گروه‌های فلسطینی در شهر غزه در حمایت از قدس انجام شد، تظاهرکنندگان پرچم‌های آمریکا و اسرائیل و نیز تصویر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به آتش کشیدند و بدین‌وسیله خشم خود را نسبت به تصمیم اخیر او درباره قدس نشان دادند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب