دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1396 - 10:34
عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

شورای شهر به حل ریشه‌ای مشکلات رفاهی مردم فکر کند

نماینده مردم آستارا مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر تعیین مکان ویژه اعتراض را به حاشیه راندن مطالبات مردم دانست و گفت: اولویت مردم افزایش ضریب خدمات است یا برخورداری از فضایی برای اعتراض؟
کد خبر : 250025

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر ایجاد مکانی برای اعتراضات مردمی توسط شهرداری عنوان کرد: برخی به دنبال این هستند که معترض زیاد شود. این افراد به جای اینکه تلاش کنند ضریب رفاه مردم بالا برود، به دنبال آن هستند که دور یک مکان حصار بکشند تا مردم بیایند فریاد بزنند و اعتراض کنند.


وی در ادامه گفت: شهرداری تهران به اندازه 8 وزارتخانه وسعت دارد. این مجموعه می تواند در بخش هنر، فرهنگ، خدمات رفاهی، ایجاد اشتغال و امور دیگر فعالیت گسترده داشته باشد و از نارضایتی مردم بکاهد. آیا اگر فضایی برای اعتراض اختصاص داده شود مشکل مردم حل می شود؟ اولویت مردم افزایش ضریب خدمات است یا برخورداری از فضایی برای اعتراض؟


عضو کمیسیون اصل نود با انتقاد از مصوبه شورای شهر عنوان کرد: مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کرده اند تا بحث نبود خدمات رفاهی را به حداقل برسانند. این صحبت ها درواقع به حاشیه راندن مطالبات مردم است.


ولی داداشی تاکید کرد: مطالبات مردم مشخص است. اکثریت قریب به اتفاق مردم به دنبال ایجاد تجمعات نیستند و خواهان حل مشکلات خود هستند.


نماینده مردم آستارا با اشاره به ریشه اعتراضات مردمی بیان کرد: مهم‌ترین مطالبه مردم اقتصادی است و مسائل سیاسی و اجتماعی در مراحل بعدی قرار دارد. البته در اعتراضات اخیر کسانی هم شرکت داشتند که با انقلاب و نظام زاویه دارند اما اکثریت اعتراضات ریشه در وضعیت نامناسب اقتصادی کشور دارد.


به گزارش آنا، شورای شهر تهران 17 دی ماه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، شهرداری موظف شد تا یک ماه دیگر مکانی را در تهران برای تجمعات اعتراضی شهروندان در نظر بگیرد. بر اساس این طرح دو فوریتی، به شهرداری تهران یک ماه فرصت داده شده تا مکانی مناسب را برای تأیید نهایی به شورا اعلام کند. بوستان گفتگو در تهران، یکی از مکان‌های پیشنهادی برای اجرای این طرح است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته