دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1396 - 09:58

افشاگری روسیه درباره حمله پهپادی به پایگاه حمیمیم سوریه

روسیه فاش کرد چند روز پیش در لحظه‌ای که حمله پهپادی به پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه انجام شد، یک هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز آنجا در حرکت بود.
کد خبر : 249986

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، وزارت دفاع روسیه فاش کرد در لحظه حمله به دو پایگاه حمیمیم و طرطوس، یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز منطقه حمیمیم در پرواز بود. باوجود این، پنتاگون ارتباط نیروهای آمریکایی را با این حادثه رد می‌کند.


وزارت دفاع روسیه 24 ساعت پس از حمله پهپادی به پایگاه نظامی حمیمیم اعلام کرد: «هواپیمای شناسایی آمریکا بیش از چهار ساعت بر فراز دریای مدیترانه و میان دو پایگاه طرطوس و حمیمیم در پرواز بود.»


طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، قطعات فنی استفاده شده در این حمله به راحتی در بازار وجود دارد و این، باعث نگرانی است.


همچنین طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حمله پهپادی به پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه از منطقه کاهش تنش در جنوب‌غربی ادلب انجام شده بود.


روسیه افزود: «هواپیماهای بدون سرنشین از منطقه موازره واقع در جنوب‌غربی منطقه کاهش تنش در ادلب برخاستند و به پایگاه نظامی حمیمیم حمله کردند. ظاهرا در این منطقه نظامیان میانه‌رو حضور دارند.»


به گزارش آنا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که فعالیتی مخالف نظام سوریه دارد) اعلام کرده بود: «نیروهای روسی روز شنبه حمله‌ای موشکی را در پایگاه هوایی حمیمیم در شهر لاذقیه سوریه خنثی کردند.»


این منبع افزود: «این حمله موشکی با یک پهپاد انجام شد و گفته می‌شود گروه‌های افراط‌گرای فعال در منطقه عامل این حمله بوده‌اند.»


در این حمله نظامیان روس کشته نشدند و جزئیاتی درباره وارد شدن خسارت به پایگاه هوایی حمیمیم منتشر نشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته