دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1396 - 16:34

ارائه الگوی معماری مناطق زلزله‌زده غرب کشور توسط دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از مشارکت این دانشگاه در بازسازی مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
کد خبر : 249864

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در جلسه‌ای که با حضور مهندس مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دکتر محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مهندس سید هدایت‌اله هاشمی‌نسب، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برگزار شد، از مشارکت دانشگاه تهران در بازسازی مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.


نیلی احمدآبادی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و هم‌چنین تعامل با جامعه وظیفه خود می‌داند در همه زمینه‌ها مشارکت کند، گفت: این دانشگاه با اتکا به توان استادان و دانشجویان خود و با استقرار در منطقه زلزله‌زده غرب کشور در جانمایی، ارزیابی و معماری ساختمان‌های تخریب شده کمک خواهد کرد.


وی افزود: دانشگاه تهران در بازبینی طر‌ح‌ها و هم‌چنین ارائه طرح‌های نوآورانه برای ساختمان‌ها و مدارسی که در این منطقه آسیب دیده‌اند همکاری خواهد داشت. برای این منظور هدف ما استفاده از مصالح و ایده‌های نوین در بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها است که امیدوارم با یک رویکرد مناسب و مشارکت همه‌جانبه در آینده دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.


رئیس دانشگاه تهران خاطر‌نشان کرد: ما با به کارگیری توان فنی در زمینه‌های تخصصی مرتبط از جمله مهندسی سازه، زلزله‌شناسی و ژئوفیزیک‌، معماری، شهرسازی در کنار خیرین و دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هدف نوسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده غرب کشور در این امر مشارکت خواهیم داشت.


در این جلسه ضمن تعیین کمیته راهبردی پروژه، مقرر شد که چارچوب تفاهم‌نامه کلی در اسرع وقت مشخص و با لحاظ زمان‌بندی مناسب اقدامات طراحی و فنی مرتبط سازماندهی شود. هم‌چنین با توجه به دانش و توان دانشگاه تهران الگوی معماری، شهرسازی و سازه‌های ایمنی مبتنی بر نیازهای بومی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور پیشنهاد و جهت پیاده‌سازی به سازندگان و عوامل اجرایی ارائه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته