دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرده برداری از خاطره‌سازی برای مرحوم هاشمی

تهیه‌کننده فیلم تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی برای انتخابات 84 می‌گوید خاطره‌ای که آقای هاشمی در این فیلم از شهید بهشتی روایت می‌کند "زاییده ذهن من" بوده‌است.
کد خبر : 249701

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، روزنامه شرق امروز پرده از یک خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی برداشت، منوچهر محمدی تهیه‌کننده فیلم تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی در سال 84، امروز گفتگویی با این روزنامه انجام داده و گفته است که این خاطره هاشمی از بهشتی "زاییده ذهن او" بوده است. محمدی در پاسخ به این سوال که "در بخش‌هایی از فیلم خاطره‌هایی از زبان آقای هاشمی گفته می‌شود، خاطره‌ای که از شهید بهشتی نقل می‌کنند هم بخشی از ساختار فیلم بود؟" می‌گوید: "خاطره شهید بهشتی زاییده ذهن من است. فکر کردم فضای اتهامی که آقای هاشمی با آن درگیر بودند را چطور بیان کنم و این بخش به خاطرم رسید."



در فیلم انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 84 بخشی وجود داشت که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اینگونه روایت می‌کرد: روزی در جمع یاران به بهشتی گفتم این تهمت‌های تلخ آزارت نمی‌دهد؟ نگاهم کرد و گفت: "این آسیاب به نوبت است، نوبت تو هم خواهد رسید." چقدر این روزها بی‌شمار سخت می‌گذرد دوستان! من تا نیمه راه آمده‌ام. مشیت این بود که بمانم. تا نوبت به من برسد. تا در سنگ زیر و بالای آسیاب صدای شکستن‌های خود را بشنوم.


این بخش از فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی را می توان تاثیرگذارترین قسمت آن فیلم دانست که بعد از جریان انتخابات سال 84 هم بارها در برابر سیل انتقادات وارده به هاشمی بازنشر شد که از یک سو با هدف بیان مظلومیت و از سوی دیگر به منظور زدن مهر ابطال به همه انتقادهای موجود بود.




به گزارش آنا، در سال‌های پایانی عمر آیت الله هاشمی، بیان برخی خاطرات از سوی وی و انتساب آنها به امام خمینی(ره) واکنش‌هایی زیادی را در پی داشت و موجب تایید و تکذیب‌های زیادی شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته