دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1396 - 12:07
رییس سازمان انرژی اتمی:

آیت الله هاشمی نمونه بارزی از سیاستمداران تاریخ ساز بود

رئیس سازمان انرژی اتمی در اولین بزرگداشت مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم هاشمی مودت میان کشورهای اسلامی را ضروری ارزیابی می کرد و به این تحلیل دقیق دست بافته بود که مقام موثر در تثبیت جایگاه ایران اسلامی، مودت و وحدت بین همسایگان و تثبیت خلیج فارس است.
کد خبر : 249699

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی اکبر صالحی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالن اجلاس سران با بیان اینکه آیت الله هاشمی نمونه بارزی از سیاستمداران تاریخ ساز بود گفت: میان سیاستمدار و دولتمرد تفاوت وجود دارد چون بیشتر سیاستمداران در جهان سیاست، به فراخور دیدگاه ها در قالب یک حزب در پیشبرد منافع شخصی حزبی تلاش دارند و منافع حزبی را مقدم بر منافع ملی می دانند و کسی را برای انکار این موضوع نیست اما دولتمردان و چهره های تاریخ ساز از گرفتار شدن در چنبره حزبی گرایی مبرا بوده و به تدوین راهبرد توسعه همه جانبه می پردازند که ایشان نمونه بارزی از این دست چهره ها بود.



وی ادامه داد: این بزرگوار با توجه به اصول خدشه ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی به این قاطعیت رسیده بود که عملی کردن دکترین سیاست خارجی، کاری از سر بازیچه نیست ازاین رو همواره بر انتقال تجربیات از نسلی به نسل دیگر تاکید می کرد.



صالحی با تأکید بر اینکه ایشان میانه رویی و عمل‌گرایی را به خوبی درک کرده بود تصریح کرد: ایشان از چهره شاخص گرایش میانه روی و عمل گرایی در میان شخصیت های اول نظام بود که باید برای پیشرفت و توسعه کشور در مسیر تعاملی و فاصله گرفتن از روش تقابلی حرکت کرد.


رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مرحوم هاشمی مودت میان کشورهای اسلامی را ضروری ارزیابی می کرد و به این تحلیل دقیق دست بافته بود که مقام موثر در تثبیت جایگاه ایران اسلامی، مودت و وحدت بین همسایگان و تثبیت خلیج فارس است.



وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی بر این باور بود که با توجه به علایق و سلایق دینی و مذهبی کشورهای همسایه، همه از اعضای یک خانواده هستیم که به هیچ روی گسستنی نیست و همواره براین مساله به منظور تقویت همگرایی و اجتناب از تفرقه افکنی تاکید می کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته