دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1396 - 11:57
دکتر ولایتی در دیدار با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

روابط ایران و عراق، رابطه راهبردی است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پیروزی‌های متوالی ارتش و نیروهای مردمی عراق را که با حمایت دولت مرکزی این کشور شکل گرفت تبریک می‌گوییم.
کد خبر : 249681

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با همام حمودی گفت: از حضور هیات مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران تشکر می‌کنیم. ما همواره با اشتیاق با برادران مسئول خود در مجلس اعلای اسلامی ملاقات می‌کنیم و سابقه طولانی روابط برادرانه دوطرف کاملا شناخته شده است.


وی افزود: بی‌تردید روابط ایران و عراق، رابطه‌ای راهبردی است و در سال‌های آزادی مردم عراق از شر رژیم بعث همواره دو کشور در سطوح مختلف همکاری داشته‌اند.


ولایتی تصریح کرد: پیروزی‌های متوالی ارتش و نیروهای مردمی عراق را که با حمایت دولت مرکزی این کشور شکل گرفت تبریک می‌گوییم.


در ادامه این دیدار، حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما از فرصتی که برای‌مان به وجود آمده استفاده می‌کنیم و از تخصص جنابعالی در دورانی که سیاست خارجی ایران را برعهده داشتید و حال که مشاور مقام معظم رهبری هستید، برخوردار شویم.


وی افزود: باید سپاسگزاری کنم از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر مواضع تاریخی‌شان نسبت به ظلم و تجاوز علیه ملت عراق و نیز برای سرنگونی دولت ستمگری که بر عراق حاکم بود و همچنین حمایت از دولت دموکراتیکی که اکنون در عراق حکومت می‌کند.


حمودی تصریح کرد: ما همچنین از مردم و مقام معظم رهبری به خاطر حمایت‌هایشان به دولت عراق در مقابل گروه تروریستی داعش که به مثابه سرطان خطرناکی بود، تشکر می‌کنیم.


رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: ایران درهای خود را به روی دولت عراق گشوده است و اگر ایران نبود، سرنوشت عراق مشخص نبود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته