دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاترینا اوانجلاتو و شکرخدا گودرزی پنل مشترک برگزار می‌کنند

کاترینا اوانجلاتو کارگردان تئاتر و اپرای یونانی در سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به دعوت بخش بین‌الملل، پنلی تخصصی و مشترک با شکرخدا گودرزی خواهد داشت.
کد خبر : 249665

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی جشنواره، اوانجلاتو جوایز متعددی را تحت عنوان بهترین کارگردان، بهترین هنرمند جوان و بهترین اثر برای کارهای اجراییش دریافت کرده است. او مدت‌ها روی تراژدی‌های یونانی مطالعه کرده و در اپرای ملی یونان اجراهای متعددی را با اقتباس از این آثار به اجرا برده است.


شکرخدا گودرزی نیز با سال‌ها سابقه در نمایشنامه‌نویسی و کاگردانی، همواره نگاهی معاصر به خوانش آثار کلاسیک داشته است. وی با تسلطی که روی شخصیت‌های اساطیری و حماسی ایران دارد، اوانجلاتو را در این پنل همراهی خواهد کرد.


این دو در این پنل، به تحلیل شخصیت زنان در آثار مفاخر ملی سرزمین خود خواهند پرداخت و به مطالعه‌ای نوین در آثار شاخص دو شاعر نامدار در سطح بین‌المللی، حکیم فردوسی شاعر شاهنامه، و ارویپید تراژدی‌نویس یونانی خواهند پرداخت. از کلیه دانشجویان و علاقمندان به تئاتر، ادبیات حماسی و اسطوره‌شناسی دعوت می‌شود که در این گفتگوی بینافرهنگی جذاب شرکت کنند.


این پنل در تاریخ 2 بهمن، در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایرانشهر، از ساعت 17 تا 20 برگزار خواهد شد.


کاترینا اوانجلاتو در حوزه تئاتر و فلسفه تحصیل و از سال ۲۰۰۶ در تئاتر ملی یونان تولیدات بسیاری را کارگردانی کرده است و در بسیاری از موسسات آموزشی شناخته شده، از جمله دانشگاه آتن تدریس می‌کند.جشنواره تئاتر در فاصله روزهای ۲۸ دی تا ۹ بهمن برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته