دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1396 - 10:53

توضیحات محمد هاشمی درباره غیبت روحانی در مراسم آیت‌الله

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین کنگره بزرگداشت مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره حضور نیافتن رئیس جمهور در این جلسه توضیح داد.
کد خبر : 249643

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد هاشمی صبح امروز در نخستین کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه از 19 دی ماه سال گذشته غم بزرگی در دل ما آغاز شد، گفت: علاوه بر خاندان هاشمی، مردم فداکار سراسر کشور داغدار شدند و آتش فراغ همسر، پدر و برادری منحصر به فرد، طاقت ما را سوزاند و فقط به قران کریم پناه بردیم.


وی افزود: به گواهی تاریخ اسلام و ایران، مردان بزرگ و اسطوره‌ها هیچگاه نمی‌میرند و تا ابد مانند خورشید زنده هستند همیشه نور و گرما دارند، حتی اگر در مقاطعی خناثان به دلایل متعدد سعی در کتمان آن کنند، یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی تا ابد زده خواهد ماند.


برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: آنچه تسکین دهنده داغ سنگین ما در یک سال گذشته بود حضور پرشور، خود جوش، خالصانه و حماسی مردم سراسر کشور از نخستین دقایق بروز این حادثه تلخ بود که جا دارد از مردم خون گرم و قدرشناس تشکری خاضعانه داشته باشم.


وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی طی 37 سال مظلوم بود، اما فرهنگ اعتدالی را در کشور نهادینه کرد که این امر ادامه دهنده راه بزرگان اسلام و ایران است.


هاشمی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمام عمر مفید خویش ثابت کرد جز برای سرافرازی اسلام و ایران نمی کوشد و تحمل همه چیز را دارد.


وی گفت: از آیت الله آملی نیز سپاسگزارم که در آستانه این سالگرد پیام پر محتوایی بیان کرده اند، مبنی بر اینکه هاشمی امروز دیگر متعلق به یک خانواده نیست بلکه چون ستاره ای در آسمان تاریخ در ایران به عنوان پا ثبات ترین شخصیت آینده نگر در سپهر سیاسی کشور می درخشد.


برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی همچنین در خصوص حضور نیافتن رئیس جمهور در این مراسم گفت: بنا به دلایلی که نمی‌دانیم، دو سه روز قبل از دفتر رئیس جمهور اطلاع دادند که ایشان در کنگره حضور پیدا نمی‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته