دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1394 - 10:52

گوشت قرمز به تب کونگو آلوده نیست

رئیس اتحادیه گوشت گوساله با تاکید بر اینکه هیچ موردی از تب کونگو در تهران گزارش نشده است، گفت: این بیماری مربوط به پرندگان است، بنابراین سایر اقلام گوشت از جمله گوشت گوساله کاملا عاری از تب کونگو هستند.
کد خبر : 24963

علی خندان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه سازمان دامپزشکی تاکنون بیماری تب کونگو را تنها در استان مازندران گزارش کرده است، افزود: مسئولان دامپزشکی و وزارت بهداشت انتقال بیماری تب کونگو را کنترل کرده‌اند و گزارشی از شیوع این بیماری در استان‌های دیگر نداریم.


وی درباره قیمت گوشت قرمز در بازار نیز گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله بدون استخوان مخلوط با قیمت 30 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.


خندان با تاکید بر اینکه قیمت گوشت گوساله از 10 ماه گذشته افزایشی نداشته است، اظهار کرد: قیمت گوشت در این مدت در بازار با روند کاهشی مواجه بوده است و تا پایان ایام ماه مبارک رمضان نیز افزایش نمی‌یابد. البته ممکن است این قیمت‌ها پس از ماه رمضان نیز بیش‌تر نشود.


رئیس اتحادیه گوشت گوساله با بیان اینکه قیمت گوشت در بازار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، تاکید کرد: در حال حاضر به علت پایین بودن قدرت خرید مردم و فرا رسیدن فصل تابستان و گرم بودن هوا، تقاضا برای گوشت در بازار کاهش یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته