دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1394 - 12:07
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خبر داد

برای سومین روز متوالی هوای پایتخت ناسالم شد

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ادامه ناسالم بودن هوای تهران پس از سه روز خبر داد و گفت: امروز برای سومین بار هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت.
کد خبر : 24960

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حشمت الله بسطامی با بیان این مطلب اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا همچنان بالاتر از حد استاندارد قرار دارد و شاخص کیفیت هوای تهران امروز (چهارشنبه سوم تیر ماه) روی عدد 110 قرار گرفته و در چنین شرایطی هوا در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس جامعه است.


به گفته او شاخص کیفیت هوا در روزهای گذشته به ترتیب 125 و 104 بوده؛ در حالی که شاخص استاندارد برای اینکه کیفیت هوا در شرایط سالم قرار داشته باشد زمانی است که این شاخص روی عدد 100 قرار می‌گیرد.


بسطامی گفت: آلاینده شاخص در هوای تهران در روزهای اخیر ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون است و در چنین شرایطی ورزش در فضای باز و فعالیت بدنی شدید می‌تواند برای گروه‌های حساس جامعه یعنی سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی خطرات جدی به همراه داشته باشد و توصیه می‌شود این افراد از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.


بر اساس این گزارش پیش از این بررسی‌ها و اعلام نظر کارشناسی واحد پایش و پژوهش شرکت کنترل کیفیت هوا نشان داده بود، تداوم وزش باد در تهران که در اولین هفته تابستان امسال هم همچنان ادامه دارد موجب انتقال ریز گردها با منشا داخلی به تهران شده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهد با توجه به جهت وزش باد ریزگردها از بیابان‌های اطراف تهران، به آسمان پایتخت منتقل می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته