دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1396 - 09:52

اولین دیدار مقامات کره‌شمالی و کره‌جنوبی پس از دو سال

مقامات کره‌شمالی و کره‌جنوبی بامداد امروز (9 ژانویه 2018) پس از دو سال قطع ارتباطات دیپلماتیک و افزایش شدید تنش‌ها با یکدیگر در منطقه مرزی بین دو کره دیدار کردند.
کد خبر : 249599

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، مقامات کره شمالی و کره جنوبی بامداد امروز (9 ژانویه 2018) پس از دو سال قطع ارتباطات دیپلماتیک و افزایش شدید تنش‌ها با یکدیگر در منطقه مرزی بین دو کره دیدار کردند.


این مذاکرات به بهانه حضور ورزشکاران کره شمالی در مسابقات المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، در کره جنوبی برگزار شد.


منطقه پانمونجام شامل روستایی در منطقه مشترک امنیتی در امتداد مرز بسیار حفاظت‌ شده‌ای دو کره،‌ می‌شود مکانی که مذاکرات مقامات دو کره در سالیان گذشته نیز در آنجا برگزار شده است.


مقامات کره شمالی در این جلسه اعلام کردند که ورزشکاران و یک هیأت عالی‌رتبه مقامات ورزشی خود را ماه آینده به المپیک زمستانی کره جنوبی اعزام خواهند کرد و همچنین خواستار رفع مسائل مربوط به دو کره از طریق گفت‌وگو و مذاکره شدند.


مقامات کره جنوبی تمایل داشتند که مذاکرات پشت درهای بسته برگزار شود اما در صورت لزوم، رسانه‌ها هم می‌توانند در آن شرکت کنند. با این حال مقامات کره شمالی درباره علنی بودن فضای مذاکرات و حضور رسانه‌ها نظر مثبت داشتند.
شروع روند مذاکرات بین دو کره حتی درباره موضوع حضور در المپیک زمستانی، با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو شد. مقامات ژاپنی درباره هماهنگی‌های میان مقامات دو کره اعلام کردند که این مذاکرات باید تحت نظر دولت‌های ژاپن و آمریکا نیز قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته