دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1394 - 12:23
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

دستگیری یک قاچاقچی با 115 کیلوگرم هروئین که با وثیقه آزاد بود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به تشریح چگونگی دستگیری چندین شبکه بین‌المللی توزیع و ترانزیت مواد مخدر پرداخت و گفت: قاچاقچی سابقه‌داری که با وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شده بود چند روز پیش با 115 کیلوگرم هروئین در تهران دستگیر شد.
کد خبر : 24947

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا سردار علی مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد از دستگیری یک قاچاقچی سابقه‌دار در سطح بین‌المللی خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد تعاملی پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایران با حوزه‌های بین‌المللی به ویژه در کشورهای همجوار توانستیم کار بزرگی را همچون دستگیری تمساح خلیج انجام دهیم.


وی ادامه داد: با همکاری پلیس امارات توانستیم فردی ایرانی الاصل که با همکاری اتباع سایر کشورها شبکه بزرگ ترانزیت مواد مخدر به داخل را راه اندازی کرده بود دستگیر کنیم.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این فرد با عناوین جعلی مبادرت به قاچاق مواد مخدر میکرد عنوان کرد:‌ با همکاری پلیس امارات به صورت ویژه روی این شبکه متمرکز شدیم. این فرد با گذرنامه جعلی بین کشورهای مختلف در حال رفت و آمد بود. با اطلاعات مناسب همکارانمان توانستیم این شخص را یک ماه پیش در کرج دستگیر کنیم. این شخص با وجود اینکه 34 سال بیشتر نداشت در بحث ترانزیت مواد مخدر بسیار حرفه‌ای بود.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی 21 تن مواد از این فرد و شبکه‌اش کشف کرده است، گفت: این شخص اموال بسیار زیادی در نقاط مختلف داشته است و البته با عوامل زیادی همکاری می‌کرد که طی چند سال گذشته ما عوامل این فرد را دستگیر کرده‌ایم.


این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: یک ماه پیش با تلاش همکارانمان و پلیس کرج طی یک عملیات پیچیده در حالی که این شخص مسلح به سلاح بود توانستیم او را دستگیر کرده و در اختیار محاکم قضائی قرار دهیم البته این شخص سوابقی نیز در حوزه وزارت اطلاعات داشته است که در حال حاضر این موضوع در این وزارتخانه مورد بررسی است.


سردار مویدی با بیان اینکه این فرد تا زمان دستگیری بیش از 100 تن مواد مخدر به داخل کشور ترانزیت کرده است، افزود: گردش مالی این شخص ده‌ها میلیارد تومان عنوان شده است البته باید یادآور شوم به هنگام دستگیری یک چک 200 میلیارد تومانی همراه این فرد بود.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر این شخص را (ر-ح) نامید و گفت: این شخص در گذشته به اتهام قتل تحت تعقیب بوده است البته سابقه‌های دیگری نیز داشته است که برای یکی از آنها در یکی از استان‌ها دستگیر شده بوده و با قرار وثیقه آزاد شده و پس از آن فرار کرده است.


وی افزود: به هنگام دستگیری این فرد 50 گوشی تلفن همراه با وی کشف شده است که البته پس از بررسی گوشی‌های بیشتری از وی کشف شد. خوشبختانه در آغاز سال جاری به عنوان یک شبکه بزرگ بین‌المللی توانستیم این فرد را دستگیر کرده و جا دارد از همکارانم در دستگاه قضائی و وزارت اطلاعات تشکر ویژه کنم.


سردار مویدی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته 8 نفر از اعضای شبکه این فرد را پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر کرده است، عنوان کرد: این شخص در روز دستگیری همراه با خانواده بود و به هنگام دستگیری این فرد خانواده‌اش 100 میلیون تومان از حساب وی برداشت کردند همین طور او شرکتی را در امارات تاسیس کرده بود و اموال بسیار زیادی در خارج از کشور و کشورهای همجوار تملک کرده بود. همچنین به هنگام دستگیری مرتبطین نزدیک به این فرد نزدیک به 40 قبضه سلاح از آنها کشف شد. این شبکه یک شبکه مافیایی بین المللی ترانزیت مواد بود که ترانزیت سلاح و مهمات هم نیز انجام می‌دادند. این شخص در کشورهای امارات پاکستان افغانستان نیز پرونده‌هایی داشته است.


کشف یک شبکه قاچاق مواد مخدر با همکاری کشور قطر


سردار مویدی در ادامه به تشریح دستگیری شبکه دیگری با همکاری پلیس قطر پرداخت و گفت: چند روز گذشته یک شبکه که بین کشور عراق و ایران فعالیت داشتند را با کمک پلیس قطر شناسایی کرده و عوامل آن را دستگیر کردیم. تعداد قابل توجهی از این افراد که در این شبکه فعالیت می کردند ایرانی بوده و البته قطر‌ی‌ها نیز در این شبکه فعالیت داشتند.


وی ادامه داد: مورد دیگری که در عرصه بین المللی توسط پلیس مواد مخدر ایران دستگیر شد با همکاری پلیس کشور ترکیه بود که البته شبکه شناسایی و افراد آن دستگیر شدند و در صورت تکمیل اطلاعات لازم ریز آن را در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار خواهم داد.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص دستگیری یک قاچاقچی سابقه‌دار مواد مخدر توسط پلیس تهران بزرگ در هفته گذشته عنوان کرد: توقع مردم این است وقتی فردی تحت عنوان مجرم دستگیر می‌شود و به دستگاه قضا تحویل داده می‌شود در حوزه نگهداری هم دقت لازم به عمل آید. فرد دستگیر شده طی هفته اخیر متاسفانه دارای سابقه طولانی بوده است و به خاطر داشتن جرائم متعدد به حبس ابد محکوم شده بود اما اینکه این فرد با چه ترفندی توانسته است از زندان آزاد شده و مجددا به چرخه قاچاق مواد مخدر بازگردد سوالی است که مسئولین باید به آن پاسخ دهند.


وی ادامه داد: این فرد با وسیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شده و مجددا به چرخه حمل و ترانزیت و توزیع مواد مخدر بازگشته بود. چند روز پیش این شخص با 115 کیلوگرم هروئین در تهران به همراه برادرش دستگیر می‌شود.


این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این شخص اموال قابل توجهی را در تهران جمع آوری کرده بود عنوان کرد: یک دستگاه خودروی مدل بالای خارجی از او کشف کردیم و متاسفانه فردی که نه سواد و نه تخصص خاصی دارد توانسته است چنین اموالی را برای خودش جمع آوری کند وی دو ماه پیش آزاد شده بود.


سردار مویدی با اشاره به اینکه این فرد شش سال پیش توسط پلیس دستگیر شده بود به تشریح اموال شناسایی شده این فرد پرداخت و گفت: او 4 منزل در تهران در نقاط بالای شهر، چند باغ در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران تملک کرده و البته تعداد بسیار زیادی خودروی مدل بالا نیز از او کشف شده است.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: این فرد 40 سال سن دارد و به هنگام دستگیری برادر او نیز همراهش دستگیر شد البته قبل از این یکی دیگر از برادرانش در زندان به سر می‌برد.


او به حمل و قاچاق مواد مخدر همچون هروئین و تریاک مبادرت داشته و جعل و کلاهبرداری و حمل و توزیع سلاح از دیگر جرائم این شخص است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته