دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1396 - 10:30
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

خدمات مرحوم هاشمی رفسنجانی با وجود برخی اشتباهات، قابل فراموشی نیست

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در برخی از برهه‌ها دچار اشتباه شدند اما خدمات ارزشمند ایشان قابل فراموشی نیست.
کد خبر : 249439

سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله هاشمی یکی از شخصیت‌های مهم کشور بودند، اظهار داشت: ایشان در انقلاب اسلامی و سال های پس از آن نقش کلیدی ایفا کردند. آقای هاشمی شخصیتی سَیاس بود و دارای فکری باز بود.


وی با بیان اینکه از خدمات هاشمی به ایران و انقلاب نمی‌توان به راحتی گذشت، یادآوری کرد: طبیعتا انسان های بزرگ اشتباهاتی هم دارند. ایشان نیز مانند هر انسان دیگری قطعا در برخی از برهه های سیاسی کشور دچار اشتباهاتی شدند اما با این حال خدمات ارزنده ایشان قابل فراموشی نیست.


نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با انتقاد از برخی مسائل فرهنگی حاکم بر کشور گفت: ما در کشور گرفتار معضلی هستیم و آن این است که می خواهیم همه چیز را یا سفید ببینیم یا سیاه. نمی خواهیم بپذیریم که هیچ کس به طور مطلق سیاه یا سفید نیست. همه مردم اشتباه می کنند.


وی افزود: مردم ما یا به افراد نمره عالی می دهند یا هیچ نمره‌ای ندهند. این نگاه صفر و صدی درست نیست. این نگاه درخصوص مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز مصداق پیدا کرده است اما حقیقت این است که ایشان علی رغم اشتباهاتشان در برخی از برهه ها خدماتی ارزنده به کشور ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته