دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1396 - 12:59

امارات در آستانه بهره‌برداری از نخستین نیروگاه هسته‌ای جهان عرب

معاون رئیس دولت امارات اعلام کرد این کشور آماده بهره‌برداری و فعال‌سازی نخستین نیروگاه هسته‌ای در سال 2018 به‌عنوان نخستین کشور جهان عرب در زمینه تولید انرژی از فعالیت‌های هسته‌ای است.
کد خبر : 249365

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، شیخ محمد بن‌ راشد آل‌مکتوم در نشست هیات دولت امارات گفت: «این کشور در آستانه راه‌اندازی نخستین نیروگاه هسته‌ای خود قرار دارد، نیروگاهی که رویای اعراب را در زمینه تولید انرژی به‌وسیله فعالیت‌های هسته‌ای محقق می‌کند.»


نیروگاه هسته‌ای «براکه» امارات متحده را مبدل به نخستین کشوری عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌‌کند که به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تجهیز می‌شود.


به گزارش آنا، قرار بود این راکتور هسته‌ای به‌طور مقدماتی کار خود را برای تولید برق در سال 2017 آغاز کند اما امارات با اعلام دلایل فنی بابت تاخیر در مسیر راه‌اندازی این تاسیسات، سال 2018 را زمان آغاز به کار راکتور براکه اعلام کرده بود.


گفته می‌شود امارات متحده عربی پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را امضا کرده‌ است.


شبکه خبری بلومبرگ نیز سال 2011 گزارش کرد هزینه ساخت نیروگاه 30 میلیارد دلار بوده که شامل 10 میلیارد دلار سهام، 10 میلیارد دلار بدهی آژانس صادرات و اعتباری و 10 میلیارد دلار بدهی‌های بانک‌ها است.


کره‌جنوبی به شرکت انرژی هسته‌ای امارات در ساخت این تاسیسات کمک کرده است.


یک دیپلمات کره‌جنوبی در امارات متحده عربی که مایل به افشای نامش نبود، گفت: «فکر نمی‌کنیم این نیروگاه هسته‌ای در منطقه مشکلی ایجاد کند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته