دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال:

10 روز دیگر تکلیف جباری و استقلال روشن می‌شود/ گزارش عدم تمکین پرسپولیس در اختیار کمیته انضباطی

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: رای نهایی درباره پرونده مجتبی جباری با باشگاه استقلال به طور قطع تا ده روز آینده اعلام می‌شود.
کد خبر : 249363

روزبه وثوق‌احمدی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره آخرین وضعیت پرونده مجتبی جباری و باشگاه استقلال در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال گفت: «جلسه‌ای با حضور نماینده باشگاه استقلال و مجتبی جباری برگزار شد و ما به صحبت‌های طرفین گوش دادیم. براساس مستندانی که طرفین ارائه کردند، سوالاتی از هیات مدیره باشگاه استقلال برای کمیته ایجاد شده که این سوالات در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته است.»


وی ادامه داد: «باشگاه استقلال تا روز چهارشنبه مهلت دارد که به سوالات مطروحه از سوی کمیته تعیین وضعیت پاسخ دهد.اگر پاسخ‌ها ارائه شد که ظرف یک هفته نسبت به پرونده آبی‌پوشان و جباری رای نهایی صادر می‌شود. اگر تا روز چهارشنبه هم جوابی به دست ما نرسید، مهلت باشگاه استقلال تمام شده و رای کمیته بدون جوابیه این باشگاه اعلام خواهد شد. بنابراین تا 10 روز آینده وضعیت نهایی مجتبی جباری با باشگاه استقلال مشخص می‌شود.»


رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره اینکه علی کریمی اعلام کرده پسرش به حق او از باشگاه نفت‌تهران می‌رسد، اظهار داشت: «صحبت‌های علی کریمی براساس تجربه‌ای بوده که وی از گذشته در خصوص وضعیت بازیکنان مختلف و خودش در مواجهه با باشگاه‌های مختلف به دست آورده است. زمانی باشگاه‌هایی که بدهی‌های انباشته شده‌ای به بازیکنان داشتند بدون پرداخت آنها اقدام به جذب بازیکنان جدید در نقل‌وانتقالات می‌کردند ولی کمیته تعیین وضعیت با همکاری کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فضایی را ایجاد کرده‌است که باشگاه‌ها ناچار هستند تا بدهی، طلبکاران سابق خود را بپردازند.»


وی افزود: «در شرایط کنونی کمیته تعیین وضعیت با استفاده از قوانین و اختیاراتی که دارد وضعیت باشگاه‌های بدهکار را به فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند و آنهایی که تضامینی برای پرداخت بدهی‌های گذشته‌‌شان در اختیار فدراسیون قرار نداده‌اند، در فصل نقل‌وانتقالات اجازه ثبت هیچ قراردادی تا زمانی که بدهی‌های خود را پرداخت و رضایت شاکیان جلب کنند را در سازمان لیگ پیدا نمی‌کنند. به‌عنوان مثال باشگاه استقلال از جمله باشگاه‌های بدهکار بود که تمامی بدهی‌های گذشته‌اش را پرداخت کرد و مجوز ثبت قرارداد در سازمان لیگ را به‌دست آورد.»


وثوق‌احمدی افزود: «باشگاه‌های پدیده، مشکی‌پوشان،‌ پرسپولیس و نفت‌تهران هم طلبکارانی داشتند که برای ثبت قرارداد باید بدهی‌های‌شان را می‌دادند. در این میان مشکی‌پوشان و پدیده رضایت طلبکاران خود را فراهم آوردند و مجوز ثبت نقل‌وانتقالات را گرفتند. باشگاه پرسپولیس که از پنجره نقل‌وانتقالاتی فیفا محروم است هنوز برای پرداخت بدهی‌هایش اقدامی نکرده است. باشگاه نفت‌تهران هم به‌رغم آنکه مالکان جدیدی پیدا کرده است، چون وضعیت طلبکارانش را روشن نکرده، هنوز مجوزش برای ثبت قرارداد جدید صادر نشده است. این باشگاه تا 25 دی‌ماه که روز پایانی نقل‌وانتقالات نیم‌فصل است اگر اقدامی نکند، هیچ بازیکن جدیدی را نمی‌تواند به خدمت بگیرد.»


وی درباره طلب مسعود همامی از باشگاه پرسپولیس و اینکه عنوان شده این بازیکن از کمیته انضباطی AFC علیه باشگاه پرسپولیس نامه گرفته است، تصریح کرد: «AFC کمیته‌ای برای رسیدگی به بدهی بازیکنان از باشگاه‌های‌ سابق و فعلی‌شان ندارد. بنابراین وضعیت بازیکنانی که به AFC نامه می‌زنند به دو دسته تقسیم می‌شود. یک دسته بازیکنانی که رای دارند که بر اساس آن AFC باشگاه‌ مربوطه را موظف به پرداخت بدهی می‌کند و دسته دوم آنهایی هستند که رای ندارند و این بازیکنان به فدراسیون فوتبال کشورشان ارجاع داده می‌شوند.»


رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اضافه کرد: «طبق تصمیمی که فدراسیون گرفته باشگاه‌هایی که بازیکنان آنها حکم دریافت بدهی‌شان را دارند موظف هستند پول آنها را پرداخت کنند و اگر ندهند از نقل‌وانتقالات محروم می‌شوند. بازیکنانی هم که از باشگاه‌‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا طلب دارند به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارجاع می‌شوند و آنجا براساس تضامینی که باشگاه گذاشته به پول‌شان می‌رسند. مسعود همامی هم که از پرسپولیس طلب دارد، شامل همین وضعیت می‌شود.»


وثوق‌احمدی در مورد اینکه گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرده این باشگاه تا به امروز 9 میلیارد تومان به ژوزه و دستیارانش پول داده و هنوز بدهی این مربی به پایان نرسیده است، بیان کرد: «کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال از ریز قراردادهای باشگاه پرسپولیس با مربیان و بازیکنان خارجی طرف قراردادش که به آنها بدهکار بوده و علیه این باشگاه حکم صادر شده، بی‌اطلاع است. به‌رغم اینکه چندین مرتبه به این باشگاه نامه زده شده تا مستندات خود را ارائه کنند، ولی مدیران پرسپولیس عدم تمکین کرده‌اند و با این حساب کمیته تعیین وضعیت این عدم پاسخگویی را طی اسناد موجود در اختیار کمیته انضباطی قرار خواهد داد تا تصمیم‌گیری لازم در این‌رابطه صورت گیرد.»


وی در خصوص باشگاه استقلال بیان کرد: «تنها پرونده‌ای که از ریز قرارداد آن با باشگاه استقلال بی اطلاع هستیم مربوط به ایوان پروپجیچ است که در حال حاضر در دادگاه بین‌المللی ورزش CAS در حال رسیدگی است و باشگاه استقلال در دیگر موارد تمکین کرده و کمیته انضباطی را در جریان قراردادهای خارجی‌اش قرار داده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته