دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندو:

خیانتم این بود که بهترین نتایج را با تیم ملی تکواندو گرفتم

سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندو گفت: در سه سالی که مربی تیم ملی بودم بهترین موفقیت‌ها را به دست آوردم اما خیانکار نامیده شدم.
کد خبر : 249327

بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا در واکنش به صحبت‌های‌ رئیس فدراسیون تکواندو مبنی بر اینکه قرار است شورای فنی‌ فدراسیون عملکرد مهدی بی‌باک سرمربی تیم‌ملی را مورد بررسی قرار دهد و او گزینه فدراسیون برای هدایت تیم ملی تکواندو است، گفت: «‌هنوز کسی با من صحبت نکرده، این نظر شورای فنی فدراسیون است که در مورد گزینه بعدی تصمیم بگیرد. من مشغول کارهای خودم هستم و قرار است 18 ژانویه و 6 فوریه به برزیل بروم و در سمینارها و دوره‌های مختلفی که قرار است برگزار شود حضور داشته باشم. البته من در ماه آپریل هم به سوئد می‌روم و اطلاعی از برنامه های فدراسیون ندارم.»


وی در پاسخ به اینکه اگر فدراسیون به او پیشنهاد بدهد قبول می‌کند،‌گفت: «هنوز که به من پیشنهاد ندادند اما در صورت این امر باید ببینم شرایط چطور پیش می‌رود. ضمن اینکه من فکر نمی‌کنم دست خانواده تکواندو در امر انتخاب مربی خالی باشد به هر حال افرادی زیادی هستند که می‌توانند هدایت تیم را برعهده بگیرند.من از سال 2013 تا 2016 به غیر از المپیک تمام افتخارات تکواندو را در مسابقات مختلف به دست آوردم اما برخی تمام موفقیت‌های این سه سال را نادیده گرفتند و در نهایت به من لقب خیانتکار را دادند.‌در این سه سالی کم کاری از سوی من انجام نشد و طبق برنامه و شایسته‌سالاری که دستور کارم بود بهترین‌ها را به اردوی تیم‌ملی دعوت کردم اما باز هم نامهربانی دیدم و الان باید به من حق بدهید که از همه ناراحت باشم. در هر حال من امیدوارم هر اتفاقی برای تکواندو می افتد خیر باشد و این رشته به روزهای اوجش برگردد. »


مقانلو تاکید کرد: «وقتی به کشورهای مختلف برای آموزش تکواندو و سمینارها می‌روم از افتخارات ما صحبت می‌کنند اما در ایران به ما خیانکار می‌گویند. من حداقلم انتظارم این بود که اگر ما خیانکار بودیم و افتخارات تیم‌ملی هیچ‌کدام با من به دست نیامد حداقل در سال 2017 تکواندو بهتر از قبل نتیجه می‌گرفت و به روزهای اوجش برگردد اما متاسفانه این اتفاق هم نیافتاد. به هر حال باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیاخودش تمایل دارد دوباره به تیم ملی برگردد، اظهار کرد:«من دوست دارم مربیان دیگر وارد گود شوند. وقتی من از گرندپری و مسابقات مختلف صحبت می کردم همه فکر می‌کردند که میادین راحتی داریم و برای تیم ملی تکواندو ایران هم مدال کنار گذاشته‌اند. هیچ کس به این نکته توجه نکرد که ما سخت کار می‌کردیم که راحت مدال به دست می‌آوردیم اما بعضی‌‌ها اسیر اسم‌ها شدند. حوب است کسانی که مدعی هستند اینبار به میدان بیایند و اگر یک روزی فدراسیون به این نتیجه رسید که دیگر کسی کاری از دستش برنمی آید و من می توانم به تیم ملی کمک کند آن زمان صحبت می کنیم هر چند که هنوز برخی به این باور نرسیده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب