دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1394 - 11:25

برگزاری نشست وزرای امورخارجه عرب حاشیه مدیترانه در بیروت

وزرای امورخارجه کشورهای عربی حوزه جنوبی دریای مدیترانه امروز چهارشنبه با هدف بازنگری در سیاست‌های کشورهای همجوار اروپا در بیروت به رایزنی می‌پردازند.
کد خبر : 24932

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، وزرای امورخارجه لبنان، تونس، مصر، مراکش، الجزایر، فلسطین و اردن امروز چهارشنبه با حضور «نبیل عربی» دبیرکل اتحادیه عرب راه‌های توسعه همکاری میان کشورهای دو حوزه جنوبی و شمالی دریای مدیترانه را بررسی می‌کنند.


این نشست که به دعوت بیروت و از روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شد،جلسه اصلی آن امروز برگزار می‌شود. شماری از مسئولان کشورهای اروپایی نیز در این نشست حضور دارند.


این نشست با هدف همگامی با روند بازنگری سیاست‌های کشورهای همجوار مدیترانه که پیشتر به‌وسیله اروپا آغاز شده بود، برگزار می‌شود. قرار است بیانیه پایانی این نشست رابطه استراتژیک میان کشورهای حوزه‌ جنوبی و شمالی دریای مدیترانه را ترسیم کند و به اطلاع طرف اروپایی برسد.


«بدر عبدالعاطی» سخنگوی وزارت امورخارجه مصر روز گذشته پس از سفر وزیر امور خارجه این کشور به بیروت، اعلام کرد که این نشست در چارچوب رایزنی‌های کشورهای عربی حاشیه دریای مدیترانه برای هماهنگی در زمینه روابط با اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته