دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1396 - 17:33

طرح توسعه منطقه 4 تهران به دانشگاه علم و صنعت واگذار شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از واگذاری طرح توسعه منطقه 4 در همه ابعاد شهری به دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد.
کد خبر : 249180

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه علم و صنعت، نشست تخصصی دفتر توسعه تعاملات دانشگاه علم و صنعت با شهرداری تهران با طرح سه محور بحران‌های چالش‌زا در شهر تهران، مدیریت بحران، چالش‌ها و راهکارهای حمل و نقل و ترافیک در شهر تهران و منطقه 4 شهر تهران (پایلوت ویژه شهری با نگرشی چندجانبه) برگزار شد.


در این نشست دکتر پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر افندی‌زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل، مهندس ربیعی مشاور حمل و نقل و ترافیک در شرکت مترو، دکتر حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا، مهندس گلشنی مدیر عامل شرکت واگن‌سازی، دکتر سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی ،خانم مهندس ذاکری معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی و اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه علم و صنعت ایران حضور داشتند.


در ابتدای این جلسه دکتر کثیری، مدیر دفتر ارتباطات علمی و صنعتی و فناوری، به تشریح سوابق همکاری‌های دفتر توسعه تعاملات با شهرداری‌ها پرداخت.


در ادامه دکتر امامی مدیر دفتر توسعه تعاملات با شهرداری‌ها نیز با توجه به پیشنهاد مطرح شده تهیه پروپوزال طرح توسعه پایدار در منطقه 4 تهران به عنوان یک پایلوت شهری، بر ارائه این پروپوزال در جلسه و پیگیری آن در دانشگاه و شهرداری تأکید کرد.


همچنین اساتید حاضر در جلسه طرح‌های خود را شامل هوشمندسازی شهری، روان آب‌های سطحی شهر تهران و محیط زیست شهری، ایستگاه‌های مترو با نگرشی چند منظوره و اصلاح بافت شهری و فرایند اجتماعی، مخاطرات زلزله در پهنه شهر تهران و فرایند مقاوم‌سازی لرزه‌ای، مدیریت بحران در شهر تهران و نیز پایدارسازی درآمد شهری و بهینه‌سازی روش‌ها، پایداری و تاب‌آوری در فرایند توسعه منطقه 4 شهر تهران، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و بهینه‌سازی عوارض عبور و مرور، اصلاح فرایندها در ترافیک شهری بعنوان یک شبکه یکپارچه، پارکینگ‌های شهری و مکانیزاسیون در پارکینگ‌ها و کنترل کیفیت هوا و طرح کاتالیست‌های خودروها ارائه کردند.


پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهان ارائه پروپوزال‌ همه این موضوعات با رویکرد راه‌حل محور شد و از مسئولان دانشگاه خواست تا همه آنها را برای شهرداری تهران ارسال کنند.


همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر موضوعاتی مانند موتورسیکلت‌ها، کاتالیست‌های خودرو‌ها و استانداردسازی آن، سیستم لرزه‌ای برای پله‌های شهری و پله‌های عابر پیاده و به ویژه ایستگاه‌های مترو و تأثیرات اجتماعی مترو در مناطق جنوب شهر و مدیریت بحران با رویکرد حمل و نقل شهری، از طرح پروپوزال با موضوع پاپیلوت شهری در منطقه 4 استقبال کرد و آمادگی خود برای پیگیری این موضوع و واگذار کردن توسعه منطقه 4 در همه ابعاد شهری با هدایت دانشگاه در شهرداری تهران را اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته