دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1396 - 17:25
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خبر داد:

تحقق 70 درصد بودجه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سال 96 / فعالیت 210 دفتر نهاد در دانشگاه‌های کشور

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سال 96 حدود 70 درصد بودجه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها محقق شده است و صرفا کفاف حقوق کارکنان و برنامه‌های جاری را داده است و سایر فعالیت‌ها از طرق دیگر تامین شد.
کد خبر : 249163

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی با بیان اینکه از شفافیتی که در بودجه استقبال می‌کنیم،‌ اظهار کرد: آگاهی عمومی از بودجه دستگاه‌های مختلف، اتفاق خوبی است. نهاد رهبری مثل تمام نهادهای فرهنگی دیگر، بخشی از بودجه خود را از دولت و بخشی را از حامیان مالی و خیرین تامین می‌کند.


وی افزود: نهاد رهبری بخش عمده‌ای از بودجه خود را صرف حقوق کارمندان می‌کند و بخش دیگر را به فعالیت‌ها و برنامه‌ها اختصاص می‌دهد.


تاسیس بیش از 56 مرکز دین‌پژوهی به تقاضای دانشجویان


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های گسترده این سازمان گفت: بیش از 56 مرکز دین‌پژوهی به تقاضای دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف کشور توسط نهاد رهبری، تاسیس شده است. پرمخاطب‌ترین آموزش مجازی کشور با بیش از 500 هزار عضو دانشجویی، سامانه‌ آموزش مجازی نهاد رهبری است.


وی افزود: دروس معارف که جزو دروس آموزشی دانشگاه‌هاست از تدوین محتوا، تامین سرفصل، آموزش مدرسان، پیگیری ارزیابی کیفیت دروس، ارتقای اساتید و تمام آنچه که مربوط به دروس معارف است در حیطه اختیارات نهاد رهبری است. به عبارت دیگر یک دهم بار آموزش عالی در مقطع کارشناسی برعهده نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست.


رستمی درباره دیگر فعالیت‌های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: طرح ازدواج دانشجویی، اعزام استادان به دانشگاه‌ها در برنامه‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اعزام مبلغان توانمند به فضاهای دانشجویی از دیگر فعالیت‌هایی است که این سازمان انجام می‌دهد.


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: 800 مجموعه هیات مذهبی فعال در دانشگاه‌های سطح کشور زیرنظر نهاد رهبری فعالیت می‌کنند و براساس مقررات، نهاد رهبری متولی و پاسخگوی فعالیت‌های مذهبی در دانشگاه‌هاست.


وی گفت: حمایت از نشریات دانشجویی که موضوعات‌شان مرتبط با حوزه فعالیت نهاد است، برگزاری عتبات دانشجویی شامل ساماندهی کاروان‌های دانشجویی، هماهنگی با نظام وظیفه، آموزش مسئولین کاروان‌ها جزو رسالت‌های نهاد رهبری است.


فعالیت 210 دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور


رستمی با اشاره به فعالیت‌های گسترده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: این سازمان 210 دفتر در دانشگاه‌های مختلف کشور دارد. همچنین برخی از فعالیت‌های دانشجویان خارجی، حمایت از اتحادیه‌ها و تشکل‌ها، سازماندهی ائمه جماعت دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای آموزشی برعهده این نهاد است.


معاون فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیان کرد: نشریه پرسمان دانشجویی با بیش از 2000 پرسش و پاسخی که توسط دانشجویان از مراکز نهاد رهبری در دانشگاه‌ها انجام شده است، دبیرخانه کانون قرآن وعترت و بنیاد تبینین اندیشه‌های امام خمینی(ره) از مجموعه فعالیت‌های این نهاد است.


وی افدامه داد: اگر کسی مدعی باشد نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیاز به هزینه فرهنگی ندارد، ناشی از کم‌اطلاعی است. بودجه‌ای که برای بخش فرهنگی می‌شود کمتر از نیم‌درصد کل بودجه است. باید مجموعه سیاست‌گذار تعریف مناسبی از بودجه‌بندی و تخصیص آن داشته باشند.


رستمی در پایان اظهار کرد: اگر تمام بودجه محقق شود می‌توانیم در سطح معمولی فعالیت‌هایمان را انجام دهیم. سال گذشته حدود 70 درصد بودجه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها محقق شده است و صرفا کفاف حقوق کارکنان و برنامه‌های جاری را داده است و سایر فعالیت‌ها از طرق دیگر تامین شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته