دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران

وجود قانون،‌ بهتر از بی‌قانونی است/ فروش کالای قاچاق تنها با مجوز رهبری

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: فروش کالاهای قاچاق در بازار کشور، یک راهکار کلی بوده و نیازمند توضیح بیشتر درباره چگونگی اجرای چنین مصوبه‌ای است ضمن آنکه باید برای مصوبه‌های به این شکل، نظر  مقام معظم رهبری لحاظ شود.
کد خبر : 249115

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران درباره آزادسازی فروش کالاهای قاچاق و اختصاص این منبع به موضوع اشتغال‌زایی به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: نگرش آتش‌زدن به کالاهای قاچاق، راهبرد صحیحی برای اقتصاد نخواهد بود زیرا سرمایه ملی ایران تبدیل به ارز و صرف خرید این کالاها شده بنابراین آتش‌زده کالاهای قاچاق هم‌معنا با آتش زدن سرمایه ملی است.


وی ادامه داد: اما فروش کالاهای قاچاق در بازار کشور، یک راهکاری کلی بوده و نیازمند توضیح بیشتر درباره چگونگی اجرای چنین مصوبه‌ای است ضمن آنکه باید برای مصوبه‌های به این شکل، نظر مقام معظم رهبری لحاظ شود.


روغنی گلپایگانی درباره چندوچون اجرایی شدن این مصوبه، تاکید کرد: هر کالای غیرقانونی دارای ارزش‌افزوده بوده و باید قانون‌گذاران محل و چگونگی فروش، محل ذخیره‌سازی درآمد حاصل از فروش و محل هزینه‌کرد آن را به صورت کاملا شفاف بیان کنند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: یکی از موانع رشد تولید، وجود و البته ورود کالاهای غیرقانونی مشابه به تولید داخلی است یعنی پوشاک، قطعات‌خودرو، لوازم مصرفی و ... بوده که آسیب‌های فراوانی را به اقتصاد وارد آورده اما اگر قانونی قابل اجرا تدوین شود که راه نفوذ و سوءاستفاده از آن حداقلی باشد، برای کاهش مجموع آسیب‌های قاچاق به اقتصاد ضروری است.


رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: وجود قانون، بهتر از بی‌قانونی است و اگر دولت و مجلس قانون‌مندانه گام در این مسیر بگذارند، می‌توانند مانع از نابود شدن پول ملی کشور شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته