دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی:

صالحی امیری نامزد دولت در انتخابات کمیته ملی المپیک است

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: صالحی امیری گزینه دولت در انتخابت کمیته ملی المپیک است و به گونه‌ای انتخابات را مهندسی کرده‌اند که او رای مجمع را داشته باشد.
کد خبر : 248873

امیر واعظ آشتیانی قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی درباره برگزاری انتخابات کمیته‌ ملی المپیک و حضور صالحی امیری به عنوان تنها نامزد ریاست این انتخابات گفت: «‌کمیته ملی المپیک در کشور ما سال‌هاست که به یک نهاد خنثی و تشریفاتی تبدیل شده‌است و هیچ اثر بخشی از آن دیده نمی‌شود. همه امور در ورزش را در دست وزارت ورزش است.‌ من خودم به شخصه اعتقادم این است که کمیته ملی المپیک یک کار تشریفاتی انجام می‌دهد و کار عملیاتی و کارشناسی که در کشورهای دیگر وجود دارد در کمیته ملی المپیک ما انجام نمی‌شود.»


ویادامهداد: «‌این موضوع خودش جای سوال دارد که چرا باید کمیته ملی المپیک یک نهاد خنثی باشد؟‌نمایندگان مجلس برای اینکه بتوانند بر امور ورزش ایران نظارت بیشتری داشته باشند به تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان رای دادند که من همان زمان به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادم که فدراسیون‌های ورزشی زیر مجموعه کمیته‌ملی المپیک قرار بگیرند تا وزارت ورزش بتواند به امور نظارت و ارائه برنامه برسد.‌‌‌ امروزه همه شاهد هستیم در تمام دنیا کمیته المپیک، فدراسیون‌های ورزشی را براساس برنامه‌ای که وزارت ورزش آن کشور ارائه می‌دهد هدایت می‌کند ولی این امر مهم در کشور ما رخ نداده‌است و هیچ حرکت جدیدی در ورزش ایران شکل نگرفته‌است و کمیته ملی المپیک همچون سال‌های گذشته به صورت خنثی فعالیت می‌کند و تنها وظیفه مدیران آن شرکت در اجلاس‌های ورزشی است و هرازگاهی هم دعوای سیاسی با وزارت ورزش و جوانان راه می اندازد!»


آشتیانیادامه داد: «البته ما چه بخواهیم و چه نخواهیم ورزش به ابزاری برای مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است به این معنی که از ابزار ورزش برای پیشبرد این 4 موضوع استفاده می‌‌شود اما آن چیزی که ما از آن صحبت می‌کنیم سیاسی‌کاری در ورزش است.یعنی ورزش را ابزاری برای قدرت‌نمایی داخلی کرده‌اند.متاسفانه امروز ورزش و کمیته‌ملی المپیک استفاده به ابزاری برای باندبازی و جناح‌بازی تبدیل شده‌است.‌البته این موضوع در تمام دولت‌ها بوده و تنها مختص به یک دوره‌خاصنیست.در هر دولتی ریاست کمیته ملی المپیک از افرادی نزدیک به دولت انتخاب می‌شود که به اعتقاد من اشکالی ندارد افراد سیاسی در ورزش مسئولیت می‌گیرند ولی کسانی باید این مسئولیت‌ را برعهده بگیرند که سابقه یک مدیریت عالی و اجرایی موفق را گذرانده باشند و افراد اثربخش باشند.»


وی در ادامه در خصوص ورود صالحی امیری به انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: «بهتر است صالحی امیری یک رزومه مدیریتی از خودش ارائه دهد.‌ واقعا ایشان چه سابقه مدیریتی موفق در امر ورزش داشته‌‌اند. فقط به صرف اینکه او برای مدتی سرپرست وزارت ورزش و جوانان بوده دلالت بر موفقیتش بوده؟ چه متر و معیاری برای موفقیت او وجود دارد؟اگر حضور او از نگاه یک مدیریت موفق بوده که می توانیم بگویم حرکت خوبی انجام شده است اما وقتی نگاه می کنیم یک نفر نامزد شده و دیگران به دلیل حضور وی در انتخابات جرات نامزد شدن پیدا نکردند این به این معنی است که قرار است انتخابات کمیته ملی المپیک کاملا مهندسی برگزار شود و همه چیز به نفع صالحی امیری انجام شود تا او رئیس کمیته ملی المپیک ایران شود.»


آشتیانی افزود: «در هر صورت نتایج این انتخابات کاملا قابل پیش‌بینی است چرا که در هیچ کجای دنیا با یک نامزد انتخابات را برگزار نمی‌‌کنند. به نظرم باید انتخابات کمیته‌ملی‌المپیک لغو شود و دوباره با باز گذاشتن فضا از نامزدها ثبت‌نام به عمل آید.‌ من باورم بر این است که حتی مجموعه فدراسیون‌های ورزشی هم برای انتخابات کمیته ملی المپیک هماهنگ شده‌اند که رای آنها به چه فردی داده شود. ضمن اینکه به نظرم حتی نامزده شدن یک سری از افراد هم سوری است و به یک عده‌ای هم تکلیف کرده‌اند که برای پست‌های مختلف ورود کند که کسی نگوید برای این پست‌ها نامزدی وجود ندارد.سیاسی بازی همین موارد است که به هیچ عنوان مورد تایید قرار نمی‌گیرد. باید از افراد فکور و دانشمند در موقعیت‌های مورد نیاز استقاده شود نه اینکه سیاسی‌کاری‌کنند که این دو مقوله با یکدیگر کاملا متفاوت است.‌همانطور که پیشتر هم گفتم امروز در دنیا ما چه بخواهیم چه نخواهیم ورزش ابراز سیاسی است منتها ادبیات آنها با ما متفاوت است. ما به دلیل اینکه آماتور هستیم سریع رفتار سیاسی می‌کنیم که کاملا مشهود است اما آنها با ظرافت این کار را انجام می‌دهند.»


وی در مورد انصراف خسروی وفا از رقابت با صالحی امیری گفت: «چه دلیلی دارد که خسروی وفا این حرف را بزند که اگر صالحی امیری برای پست ریاست نامزد شود او انصراف می دهد.مگر اصلا او چه سبقه موفقی در ورزش داشته که همه از او حمایت می‌کنند؟ یا مگر صالحی امیری چه سبقه موفقی در مدیریت کلان کشور داشته است؟اگر او سابقه درخشانی داشته اعلام کند تا مردم هم از آن آگاه شوند.‌اینکه کسی 3 ماه سرپرست وزارت ورزش بوده به معنی این است که کارنامه موفقی داشته است؟ متاسفانه حمایت‌های زیاد از صالحی‌امیری به خوبی نشان می‌دهد که انتخابات مهندسی شده و طبق سیاسی‌کاری پیش می‌رود.‌چرا به شعورمردم توهین می‌کنند؟ چرا مانند کبک سرشان را در برف کرده‌اند و فکر می‌کنند کسی رفتار آنها را رصد نمی‌کند. البته همانطور که گفتم در گذشته هم وضعیت همین بوده است. وقتی کمیته ملی المپیک خنثی است کاملا مشخص است کسی که روی کار می‌آید که سفارش شده دولت است و فرقی هم نمی‌کند صالحی امیری باشد یا هر کس دیگر.»





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته