دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضویت دانشگاه الزهرا در آژانس دانشگاه‌های فرانسه زبان

دانشگاه الزهراء (س) به عضویت آژانس دانشگاه‌های فرانسه زبان (Agence universitaire de la Francophonie) درآمد.
کد خبر : 248835

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه الزهراء، در جلسه هیات مدیره این آژانس در شهر پاریس، درخواست رسمی و پرونده دانشگاه الزهرا مورد بررسی قرار گرفت و با آن موافقت شد.


پذیرفته‌شدن دانشگاه الزهرا(س) به معنی استفاده همه رشته‌ها و حوزه‌های دانشگاه از مجموعه امکانات و همکاری‌هایی است که آژانس‌ در اختیار دارد. تعهدات و وظایف این آژانس بر پایه احترام به اصول و ارزش‌های تفاوت فرهنگی و مشارکت و همکاری بنا شده است.


برخی از تعهدات آژانس نسبت به دانشگاه عضو تسهیل دسترسی اعضا به منابع جهانی مؤسسات عضو، دانشگاه‌ها و محققان فرانسوی زبان، تسهیل در گسترش پروژه‌های بینا منطقه‌ای و همکاری‌های میان مؤسسات عضو و همراهی آنان در آماده‌سازی و تدوین پروژه‌های علمی بر پایه برنامه‌ریزی چهارساله آژانس دانشگاهی فرانسوی زبان، فراهم آوردن امکان دسترسی مؤسسات عضو به ابزارها و منابع آموزشی منطبق با نیازها و بافت منطقه‌ای به ویژه با فراهم‌کردن امکان استفاده از تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای آموزش و تحقیق، مطلع‌کردن مداوم همه مؤسسات عضو از فعالیت‌های اصلی با ماهیت علمی یا نهادی که توسط آژانس دانشگاهی فرانسوی زبان تنظیم می‌شود، تضمین پیشرفت و توسعه دانشگاه‌های عضو شبکه و فعالیت‌های آنان به کمک امکانات مختلف ارتباطی که آژانس داراست، می‌باشد.


دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، دانشگاه تربیت مدرس، و برخی دیگر از دانشگاه‌های مهم ایران عضو این نهاد هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: عضویت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته