دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محسن رضایی در نشست خبری:

سناریوی اغتشاشات اخیر کشور در «اربیل» کلید خورده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سناریویی که سلطنت طلبان، منافقین و آمریکا طی روزهای اخیر در ایران دنبال می کردند چند ماه پیش در اربیل عراق طراحی شده است.
کد خبر : 248728

به گزارش خبرنگار احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر تهران و اغتشاشات در برخی شهرهای کشور اظهارداشت: این اتفاقات سناریویی بود که توسط منافقین، سلطنت طلبان و آمریکا کلید خورد.


وی افزود: چند ماه پیش در اربیل عراق جلسه‌ای بین رئیس میز عملیات ویژه CIA که مسئول میز عملیات ایران است، قصی رئیس دفتر پسر صدام و هانی تلفا برادر زن صدام نماینده بارزانی ها، نمایندگان منافقین و نماینده عربستان تشکیل شد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این جلسه، تاریخ عملیات در ایران مشخص شد؛ آنها مشخص کردند که اواخر آذرماه با استفاده از فضای مجازی کار را شروع کرده و در دی ماه و بهمن هدف براندازی را دنبال کنند. این عملیات «استراتژی همگرایی نتیجه بخش» نام داشت.


رضایی گفت: تصور می کردند با این کار، کنترل تمام شهرها از دست مسئولین خارج شده، در گام بعدی اسلحه وارد کشور می کنند که به این واسطه تعداد زیادی از مردم کشته شده و در نهایت آمریکا از شورای حقوق بشر مصوبه ای علیه ایران درخواست کرده و در نهایت تحریم های جدیدی را اعمال کنند و پس از آن منافقین وارد فاز بعدی شوند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تمام این سناریو در اربیل طراحی شده است، گفت: از دو تا سه سال پیش که مسئولین امنیتی عربستان در پاریس در گردهمایی منافقین حاضر شدند، مقدمات این سناریو چیده شد و تمام کسانی که در ۴۰ سال گذشته از انقلاب سیلی خوردند در این حادثه نقش آفرینی کردند و تعبیرشان هم این بود که مردم از نظام خسته شده‌اند.


رضایی تاکید کرد: سلطنت‌طلب‌ها به خیال خودشان می‌خواستند سوار موج شوند و مردم را دنبال خودشان بکشانند.


وی با بیان اینکه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد تا کمیسیون‌های امنیتی و اقتصادی پیرامون نارضایتی‌های مردم و سوءاستفاده‌ها از این نارضایتی‌ها جلساتی داشته باشند و پیشنهاد کنند که نقش مجمع چگونه می‌تواند ورود کند، اظهارداشت: این مسئولیت در وهله اول برعهده دولت، مجلس و قوه قضائیه است.


رضایی باتاکید بر اینکه این اولین بار نیست که دشمنان از اعتراض مردم سوءاستفاده می‌کنند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای آمریکا و وابستگان آنها گران تمام شد، بنابراین آنها همواره مترصد استفاده از زمینه‌های ایجاد اختلال در کار این نظام در داخل و خارج از مرزها هستند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عصاره 100 سال مبارزه ملت ایران است و مردم با درس‌هایی که از مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، 15 خرداد و ... گرفتند به این نتیجه رسیدند که نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند.


وی با بیان اینکه مردم در این 100 سال به این نتیجه رسیدند که آزادی و استقلالی و استقلال می‌خواهند و بر این شعارهای خود تا تأسیس جمهوری اسلامی ایستادگی کردند، اضافه کرد: کسانی که از ملت ایران سیلی خوردند بعد از 40 سال انواع کارشکنی‌ها را با کمک صدام، عربستان، سلطنت‌طلب‌ها، رژیم صهونیستی و منافقین در توطئه علیه ملت ایران به کار گرفتند.


رضایی اضافه کرد: منافقین و صدام قبل از شروع جنگ تحمیلی در جلسه‌ای که اویسی از سران سلطنت شاه مخلوع هم در آن شرکت داشت، این همفکری را داشتند که با کودتا انقلاب ایران را از کار بیندازند یا جنگ را علیه کشور ما به راه بیندازند که کودتای آنان در مرداد 1359 خنثی شد و آنها تصمیم گرفتند کشور را درگیر جنگ تحمیلی کنند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اینها بعد از جنگ هم آرام ننشستند و دوباره توطئه را شروع کردند، اظهارداشت: ابتدا خود آمریکا وارد بحث تحریم‌ها شد که مسئولان ما با بردباری با آنها مذاکره کردند که چارچوبی پذیرفته شد، و در نتیجه برجام به دست آمد. اما بعد دیدیدم که خودشان همان برجام را زیر پا گذاشتند.


وی یکی از سناریوهای حوادث اخیر را اختلاف افکنی میان جناح‌های سیاسی کشور عنوان کرد و بیان داشت: امید اینها برای تضعیف نظام در اولین وهله با اجماع خوبی که میان مسئولان و جناح‌های سیاسی شکل گرفت به یأس مبدل شد.


رضایی انتظار دوم آشوبگران از طرح چنین سناریویی را جرأت بخشیدن به مردم برای به صحنه آمدن و تخریب و اغتشاش دانست و اظهارداشت: این توطئه هم نتیجه عکس داد و مردم خود به این نتیجه رسیدند که حقوقشان را از طریق دیگری پیگیری کنند و لذا صفشان از اخلال گران جدا شد.


دبیر مجمع تشیص مصلحت نظام بروز اختلاف میان سلطنت طلب‌ها و منافقین را عامل سوم شکست پروژه اغتشاش در کشور عنوان کرد و گفت: منافقین دیدند شعار سلطنت‌طلب‌ها دارد بر شعارهای آنان غلبه پیدا می‌کند بنابراین وارد فاز خشونت شدند و سعی کردند خودشان از طریق فضای مجازی وارد شوند و ابتکار عمل را به دست گیرند و اینجا بود که سرشاخه‌ای آنها شناسایی شدند که توضیحات آن را مسئولان امنیتی جزئیات آن را به سمع مردم خواهند رساند.


وی اظهار داشت: در جلسه امروز مجمع بر وحدت مسئولان تأکید شد. همچنین رسیدگی واقعی به مشکلات مردم و جدا کردن صف مردم معترض از ضد انقلاب نیز مورد توجه جدی قرار گرفت.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش رسانه‌ها در فضای کنونی تصریح کرد: رسانه ها امروز بازوی پرتوان ملت هستند؛ باید در صحنه حضور داشته باشند، ضمن اینکه مسئولان نیز اطلاعات درست را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا بتوانیم از ابزار رسانه‌ای که عربستان با پول فراوان و آمریکا از آن استفاده می‌کنند، ما هم به خوبی استفاده کرده و جبهه قوی تشکیل دهیم.


رضایی یادآور شد: باید به مردم اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد تا از هدف آمریکا مطلع شوند که آمریکا حداقل هدفی که در ایران دنبال می‌کند، این است که با کشته شدن مردم، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده و اقتصاد کشور را فلج کند، ترامپ امید دارد که برجام را از بین برده و دست به تحریم‌های جدید بزند.


وی درباره نشست شب گذشته شورای امنیت در خصوص حوادث اخیر ایران گفت: دولت باید ضمن تأکید بر خسارت‌ها و تخریب‌هایی که طی این اغتشاشات در کشور به وجود آمد، علیه آمریکا و کشورهای دخالت‌کننده شکایت کند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا باید خسارت ما را بدهد و بداند از این به بعد رفتار ما تغییر خواهد کرد؛ اجازه نمی‌دهیم هر دخالتی می‌خواهد انجام داده و خسارتی پرداخت نکند.


رضایی افزود: ۴۰ سال است که آمریکا جلوی پیشرفت ما را گرفته، ما همه خسارت‌ها را از آمریکا خواهیم گرفت؛ اگر پا عقب نکشد، عواقب بدی در انتظار اوست.


وی درباره ضرورت ارتباط چهره به چهره، مردم و مسئولین عنوان کرد: اساس انقلاب، دولت و مجلس ما، مردم هستند، اما مدت‌هاست فاصله بین مردم و مسئولین در حال زیاد شدن است؛ نباید مسئولین در اتاق‌های در بسته بنشینند و از مشکلات مردم خبر نداشته باشند؛ باید بین مردم رفته و شفاف‌سازی کنند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور و دوستان مجلس در صدا و سیما، بودجه آینده، منابع موجود و مشکلات پیش‌رو را بیان کرده و از کارشناسان در این خصوص استفاده کنند.


رضایی درباره رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به بودجه ۹۷ گفت: همزمان با مجلس که کار بررسی بودجه را آغاز کرده، کمیسیون نظارت نیز در مجمع فعال شده است تا به محض اینکه مصوبه مجلس به شورای نگهبان رفت، ما نیز مغایرت‌های آن را با قانون اساسی بررسی کرده و به شورای نگهبان اعلام کنیم.


وی یادآور شد: نباید بودجه از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری فاصله داشته باشد؛ ما بررسی خواهیم کرد همانطور که امسال، سال تولید و اشتغال است، بودجه تا چه اندازه در این زمینه مؤثر خواهد بود.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه یکی از فرماندهان سپاه درباره نقش دادن احمدی‌نژاد در اغتشاشات اخیر، اظهاراتی داشتند، گفت: مسئولین اطلاعاتی و امنیتی کشور بعد از دریافت تمام گزارشات، در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنند. من اطلاعات جدیدی در این باره ندارم.


رضایی در پایان با تأکید بر اینکه اگر آمریکا دست از دخالت برندارد، رفتار خود را تغییر خواهیم داد، گفت: در آمریکا گفته شد که در جریان انتخابات آمریکا، روس‌ها در فضای مجازی تحرکاتی علیه انتخابات این کشور داشتند؛ به همین بهانه چندین نفر را بازداشت کردند، حال که ۴۰ سال است در کشور ما با اسلحه و پول، جلوی ملت می‌ایستند، بدانند اگر به این نتیجه برسیم که آمریکا در امور داخلی ما دخالت می‌کند، هر کار مشروعی که لازم باشد، را به نتیجه می‌رسانیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن رضایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته