دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1396 - 11:12

تلاش آمریکا برای اصلاح برجام

وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن در حال کار با قانونگذاران آمریکایی برای یک اصلاح قانونی است تا بتواند واشنگتن را در توافق هسته‌ای نگه دارد.
کد خبر : 248676

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رکس تیلرسون بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «تغییرات در قوانین آمریکا درباره عضویت واشنگتن در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ممکن است در هفته جاری انجام شود.»


تیلرسون افزود: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای آینده با دو ضرب‌الاجل در ارتباط با توافق هسته‌ای با ایران مواجه است و باید بار دیگر درباره تایید این توافق و ادامه لغو تحریم‌های ایران تصمیم‌گیری کند. وی پیشتر گفته بود یا توافق را اصلاح یا آن را لغو می‌کند. ما در حال تلاش برای یافتن راهی هستیم تا وعده وی درباره اصلاح توافق عملی شود.»


این رایزنی‌ها که شامل کاخ سفید، وزارت امور خارجه و کنگره می‌شود، محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران را افزایش نخواهد داد اما همانطور که ترامپ خواهان آن است آن‌ها می‌توانند چگونگی اجرای توافق از سوی آمریکا را تقویت کنند و شاید ترامپ را متقاعد کنند که برای آمریکا بهتر است در این توافق باقی بماند.


دولت ترامپ از انتقال قدرت مسالمت‌آمیز در ایران حمایت می‌کند


همچنین تیلرسون در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان درباره تحریم‌های جدیدی که آمریکا قصد اعمال آن‌ها را علیه ایران دارد، گفت: «این تحریم‌ها ارتباط مستقیمی به توافق هسته‌ای ندارد.»


وی مدعی شد: «تحریم‌های جدید، واکنش آمریکا به اقدامات تهران در زمینه توسعه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه است.»


وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه اختصاصی در حمایت از آشوب‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران گفت که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از خواست معترضان ایران از جمله خواست «انتقال مسالمت‌آمیز دولت» حمایت می‌کند.


وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که دولت ترامپ قصد دارد از طریق تقویت صدای معترضان، به آن‌ها در انتقال قدرت در ایران کمک کند.


تیلرسون در این مصاحبه مدعی شد: «در یک نقطه از زمان، افراد تصمیم‌ می‌گیرند که دیگر نمی‌خواهند به این شیوه زندگی کنند. مردم ایران در حکومت این رژیم متحمل رنج شده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب