دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1396 - 09:15

آمریکا کمک 125 میلیون دلاری خودرا به «اونروا»قطع کرد

منابع خبری اعلام کردند آمریکا کمک 125 میلیون دلاری خود را به آژانس امدادرسانی و اشتغال پناه‌جویان فلسطینی سازمان ملل متحد (اونروا) قطع کرده است.
کد خبر : 248627

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، پایگاه خبری اکسیوس گزارش کرد: «باوجود اینکه منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند آمریکا کمک 125 میلیون دلاری خود را به آژانس امدادرسانی و اشتغال پناه‌جویان فلسطینی سازمان ملل متحد (اونروا) قطع کرده، ولی یکی از مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که تصمیم خاصی در این‌باره اتخاذ نشده است.»


این کمک در واقع یک سوم کمک سالیانه آمریکا به اونروا است که قرار بود اوایل ژانویه (دی/بهمن) به این نهاد پرداخت شود، اما آمریکا این کمک را قطع کرده است.


رویترز نوشت: «بعد از چند روز از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قطع کمک‌های مالی فلسطینیان، این مبلغ تا پایان دولت کنونی آمریکا قطع شده است. این مبلغ یک‌سوم کمک‌های سالانه آمریکا به آژانس امدادرسانی و اشتغال پناه‌جویان فلسطینی سازمان ملل متحد است.»


پایگاه خبری اکسیوس به‌نقل از سه دیپلمات غربی که نامشان فاش نشده است، گزارش کرد قرار بود این موضوع از 1 ژانویه (11 دی) اجرایی شود.


از سوی دیگر کریس جونز، سخنگوی اونروا گفت: «تاکنون از سوی دولت آمریکا به این آژانس به‌طور رسمی و مستقیم چنین موضوعی اطلاع داده نشده است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته