دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1396 - 08:49

ازسرگیری پروازها میان مسکو و قاهره

سند منتشرشده در پایگاه اینترنتی دولت روسیه نشان می‌دهد که رئیس‌جمهوری این کشور دستور ازسرگیری پروازهای مسافربری را میان مسکو و قاهره صادر کرده است.
کد خبر : 248621

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، روسیه پروازهای میان این کشور به مصر را از سال 2015 و به‌دنبال انفجار هواپیمای وابسته به شرکت متروجت روسیه که در مسیر فرودگاه شرم الشیخ به روسیه پرواز می‌کرد، متوقف کرد. در این پرواز 224 مسافر و خدمه حضور داشتند که همگی کشته شدند.


طبق دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پروازهای میان روسیه و قاهره از 2 ژانویه (12 دی) باید از سرگرفته شود، ولی جدول زمانی ازسرگیری پروازها بیان نشده است.


منابع آگاه در وزارت هواپیمایی مصر پنج‌شنبه گذشته اعلام کردند در روزهای آتی شاهد نخستین گام‌های اجرایی برای ازسرگیری پروازها میان مصر و روسیه خواهیم بود و نخستین پرواز میان دو فرودگاه مسکو و قاهره از روز نخست فوریه (12 بهمن) انجام می‌شود.


این منابع افزودند: «مصر و روسیه از آوریل (فروردین 1397) رایزنی‌های خود را در زمینه انجام پروازهای چارتر از روسیه به شهرهای ویژه‌ای همچون غردقه و شرم‌الشیخ انجام می‌دهند.»


به‌گفته این منابع، می‌توان تدابیر ویژه بیشتری را برای حفظ امنیت و امدادرسانی به شرکت‌های امنیتی مخصوص برای حفظ امنیت تجار در فرودگاه‌ها اتخاذ کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته