دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1396 - 15:31

آمریکا به دنبال بهانه برای افزایش فشار بر ایران است

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا به دنبال بهانه برای افزایش فشار بر ایران است.
کد خبر : 248580

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف در پاسخ به بیانیه مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «این تجدید نظرها به طور منظم تکرار می‌شوند. برای ما مشخص نیست که دقیقا چه بندی از برجام برای آمریکا قابل قبول نیست. بندهای این توافق نامه به خوبی مشخص هستند و آمریکا بر اجرای آن نظارت دارد و در جلسات، کمیسیون‌های مشترک و دیگر گفتگوها شرکت می‌کند.»


دولت آمریکا روز پنجشنبه (4 ژانویه 2017) لیست تحریم‌های ایران را گسترش داد و پنج نهاد ایرانی دیگر را به این تحریم‌ها اضافه کرد. به گزارش وزارت خزانه داری آمریکا این تحریم ها در ارتباط با برنامه موشکی ایران وضع شده است. استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرد که واشنگتن همچنان به مقابله با فعالیت‌های دولت ایران از جمله وضع تحریم‌های بیشتر به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.
ریابکوف در مورد تصمیم واشنگتن نسبت به اعمال تحریم علیه تهران گفت: «مواضع ما در این رابطه از مدت‌ها قبل بر همگان کاملاً روشن است. هر نوع اعمال تحریم یکجانبه که به‌عنوان روشی برای حل‌ و فصل مشکلات سیاست خارجی مورد استفاده قرار بگیرد، غیرقابل قبول خواهد بود. مشکل اینجاست که اولویت‌بندی‌ها در سیاست خارجی آمریکا، دیگر بیش از حد از منطق فاصله گرفته است. به‌عقیده من، آنها در برخورد با سایر کشورهای عضو جامعه جهانی، حاضر نیستند از ابزار دیگری به‌غیر از تحریم استفاده کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته