دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی تیم مس سونگون درگفت‌وگو با آنا؛

قهرمانی زودهنگام مس مزد زحمات تمامی اعضای تیم است/ حرفه‌ای شدن فوتسال به سود تیم ملی

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون گفت: قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر مزد زحمات تمامی اعضای تیم بود.
کد خبر : 248567

حمید بی‌غم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره قهرمانی تیمش در رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتسال گفت: «با توجه به اینکه فاصله 6 امتیازی با تیم تاسیسات دریایی داشتیم و تنها 2 بازی هم تا پایان مسابقات باقیمانده بود با یک تساوی هم قهرمانی مان مسجل می‌شد ولی بچه‌ها توانستند در عین ناباوری در اصفهان تیم خوب گیتی پسند را شکست دهند و قهرمان لیگ برتر فوتسال شوند. این در حالی بود که ما در این بازی به 4 بازیکن اصلی‌مان استراحت داده بودیم.»


وی ادامه داد: «بازیکنان جایگزین چون در طول فصل همواره در تمرینات حداکثر تلاش‌شان را می کردند در مسابقه با گیتی‌پسند هم لحظه‌ای پا پس نگذاشتند و با همه وجود به دیدار تیم آماده گیتی‌پسند رفتند. در 12 دقیقه ابتدایی بزرگی نام گیتی‌پسند برای بازیکنان جوان و جدید تیم که برای نخستیم بار فرصت بازی بیشتر را پیدا کرده بودند، عاملی شد تا آنها از نام حریف و مهره‌هایش بترسند ولی رفته رفته خود را در زمین پیدا کردند و در حالیکه نتیجه را واگذار کرده بودند در پایان برنده زمین را ترک کردند.»


سرمربی تیم مس سونگون خاطرنشان کرد: «بازیکنان ذخیره ما در بازی با گیتی‌پسند از فرصتی که گیرشان آمد نهایت استفاده را بردند و بهترین بازی ممکن را ارائه کردند. آنها انگیزه فراوانی داشتند تا نشان دهند چه مهارت‌ها و توانایی‌ها دارند که خوشبختانه این موقعیت در بازی با تیم گیتی‌پسند نصیب‌شان شد. خوشحالم که تیمی داریم پرمهره و آماده که در غیاب چند بازیکن خود هم می‌تواند در مصاف با رقبا دست‌پر زمین را ترک کند. این پیروزی و این قهرمانی زودهنگام مزد زحمات تمامی اعضای تیم بود.»


وی با اشاره به رفتار بسیار حرفه‌ای حسین شمس سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند گفت: «مربیان بزرگ دارای اخلاق و خصلت‌های بزرگی هستند. حسین شمس پس از بازی در حالی که تیمش نتیجه را واگذار کرده بود به رختکن تیم ما آمد و به یکایک بچه‌ها خسته‌ نباشید و قهرمانی‌شان را تبریک گفت. من همیشه شاگرد شمس بوده‌ام و خوشحالم که توانستم جشن قهرمانی تیمم را با پیروزی برابر استادم به پایان برسانم.»


بی‌غم در خصوص کلیت رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بیان کرد: «باید بپذیریم که تیم‌های خوبی در لیگ برتر فوتسال قرار دارند که هر کدام از آنها این توانایی را دارند که قهرمانی را تصاحب کنند. ما به غیر از تیم‌های تاسیسات دریایی و گیتی پسند که همواره از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر هستند، تیم‌های خوبی مثل ملی و حفاری و فرش آرای مشهد را داریم که کاملا بدون حاشیه در مسابقات شرکت می کنند و فاصله انچنانی هم با تیم‌های بالانشین ندارند. امیدوارم که تیم‌های بزرگی مثل دبیری تبریز هم به لیگ برتر فوتسال بازگردند تا در سال‌ آینده رقابت‌های لیگ با کیفیت و جذابیت بالاتری دنبال شود.»


سرمربی تیم مس سونگون در خصوص تاکید مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بر کسب مجوز حرفه‌ای برای تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر فوتسال گفت: «شک نکنید که این تصمیم تاج به اعتبار بیشتر فوتسال باشگاهی در ایران کمک خواهد کرد. تیم ما قدرت بلامنازع فوتسال در آسیاست و باید به سمتی برود که در دنیا هم یکی از تیم‌های طراز اول باقی بماند.»


وی ادامه داد: «فوتسال بعد از فوتبال پرطرفدارترین ورزش ایران است. بیشترین استعداد و پتانسیل را برای ایستادن در بین برترین تیم‌های دنیا را دارد. این ورزش پرطرفدار نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مسئولان ورزش کشور است. وقتی در همه رده‌ةای سنی در آسیا مدعی قهرمانی است و در جهان هم شایستگی ایتادن در بین 4 تیم برتر جهان را دارد پس نباید با کمبود توجه مواجه شود تا استعدادهای بی‌شمار آن به حال خود رها شوند.»


بی‌غم با اشاره به سومی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 کلمبیا گفت: «وقتی تیم‌های جوانان و امید ما در اسیا اول هستند بدون تردید تیم ملی بزرگسالان پشتوانه بزرگی را پشت‌‌سر خود حس می‌کند. ما بازیکنان بزرگی در تیم ملی داریم و حدس می‌زنم که بتوانیم در جام جهانی 2020 فوتسال یکی از 4 تیم پایانی باشیم و برای عنوانی حتی بالاتر از سومی بجنگیم. امیدوارم که فوتسال با افزایش حمایت‌ها جایگاه مناسب‌تری را در میان تیم‌های برتر جهان پیدا کند.»


گفت و گو از علی شفیعی‌جم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته