دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1394 - 15:46
دادستان کل کشور:

به کارگیری فناوری‌ دادگستری‌ها را خلوت می‌کند

دادستان کل کشور با بیان اینکه به کارگیری فناوری‌های نوین خلوت شدن دادگستری‌ها را در پی دارد، گفت: در این سیستم این امکان برای مدیران عالی و میانی دستگاه قضا وجود خواهد داشت تا بتوانند سیستم را پایش و پیگیری کنند.
کد خبر : 24850

به گزارش گروه اجتماعی آنا، ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه آئین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهکارگیری روش‌های نوین فناوری و اطلاعات در قوه قضائیه گفت: در روش‌های نوین که در قوه قضائیه به کار گرفته می‌شود تمامی شعب دادسراها و دادگستری در سراسر کشور پرونده‌های خود را در سیستم ثبت می‌کنند و بدین طریق امکان دسترسی سریع به اطلاعات پرونده‌ها وجود خواهد داشت.


وی گفت: در این سیستم این امکان برای مدیران عالی و میانی دستگاه قضا وجود خواهد داشت تا بتوانند سیستم را پایش و پیگیری کنند.


رئیسی نکته مهم دیگر در رابطه با بکارگیری این سیستم را دسترسی ساده و سریع مردم به روند پیگیری پرونده‌های خود و اطلاعات دانست.


دادستان کل کشور تاکید کرد: ما معتقدیم که این توسعه فناوری‌های نوین در قوه قضائیه می‌تواند از مراجعه مردم به دادگستری‌ها برای مطلع شدن از پرونده‌هایشان جلوگیری کنند و آنها زمانی که به صورت غیر حضوری دادخواستشان را ارائه می‌دهند و آن را پیگیری می‌کنند دادگستری‌ها خلوت‌تر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته