دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جدال حیثیتی سرخابی در تبریز/ پرسپولیس آماده آتش زدن نفت‌تهران

استقلال در حالی نبردی دشوار در خانه تراکتورسازی دارد که به نظر می‌رسد پرسپولیس کار دشواری برای شکست نفت‌تهران ندارد.
کد خبر : 248391

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته هجدهم لیگ برتر امروز در حالی به پایان می‌رسد که استقلال در تبریز به دیدار تراکتورسازی می‌رود و پرسپولیس صدرنشین برای افزایش فاصله‌‌اش با تیم‌ دوم جدول آماده شکست نفت‌تهران شده است.


پدیده - صنعت‌نفت آبادان


کسر 6 امتیاز از تیم پدیده تاثیر منفی شدیدی را در شاگردان رضا مهاجری داشته است. پدیده از تیم خوب نیم‌فصل اول فاصله گرفته و در حالی به دیدار صنعت‌نفت می‌رود که 19 امتیاز در کیسه دارد. پیروزی در این دیدار نیاز مبرم نماینده مشهدی لیگ برتر است تا باردیگر این تیم به نیمه بالایی جدول نزدیک شود. در سمت مقابل شاگردان فراز کمالوند که هفته پیش موفق شدند پیروزی پرگلی را برابر سایپا به دست آورند با 24 امتیازی که تا اینجا اندوخته‌اند به فکر رسیدن به رتبه‌های بالای جدول هستند. محمد زبیر نیک نفس تنها غایب صنعت‌نفت آبادان برابر پدیده است.


تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران


ناکامی‌های تراکتورسازی با باخت هفته گذشته برابر پرسپولیس وخیم‌تر از قبل شد. یحیی گل‌محمدی از سوی باشگاه با جریمه 20 درصدی مواجه شد و به دنبال آن مصاحبه جنجالی کرد که بوی خداحافظی از جمع سرخ‌پوشان تبریزی را می‌دهد. به نظر می‌رسد اگر تراکتور از سد استقلال عبور کند، گل‌محمدی خودش استعفا می دهد و اگر هم نتیجه دیگری به دست بیاید مدیران تراکتور عذر گل‌محمدی را خواهند خواست. تیمی که با 20 امتیاز در جدول نتوانسته انتظارات را فراهم کند. در سمت دیگر زمین استقلال با پیروزی ةای خوبی که به دست آورده خود را به جمع تیم‌های بالای جدول نزدیک کرده و به نظر می‌رسد که این تیم امروز هم نتیجه خوبی برابر میزبان نامدارش بگیرد. سرور جپارف و روزبه چشمی محرومان وینفرد شفر هستند و در سمت مقابل هم مهدی کیانی نمی تواند برای تراکتوری‌ها به زمین برود. باید دید در پایان چه اتفاقی رخ می‌دهد. ضمن اینکه سید‌جسین حسینی اگر نگذارد درواره تیمش در این بازی باز نشود رکوردی جادوانه را در تاریخ لیگ برتر به نام خود و استقلال ثبت می کند.


‏ذوب‌آهن اصفهان - پیکان تهران


امیر قلعه‌نویی در 3 بازی قبلی 7 امتیاز گرفت تا تیمش 23 امتیازی شود و کمی در جدول وضعیتش را بهبود بخشد. پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر برای آنکه ارزش‌هایش را نشان دهد، چاره‌ای جز موفقیت در این فصل ندارد و برای همین همه تلاش خودش را می‌کند تا با شکست پیکان 27 امتیازی فاصله‌اش را با تیم‌های بالای جدولی کمتر کند. شاگردان مجید جلالی در حالی در 6 بازی قبلی برنده نشدند که پیش از آن 7 بازی متوالی را بردند و رکورد جدیدی در لیگ برتر زدند ولی با افتی که پیدا کرده‌اند حالا برای ماندن در بالای جدول نباید در اصفهان بازنده باشند.


سپیدرود رشت - گسترش‌فولاد تبریز


تیم 15 امتیازی گسترش فولاد از این هفته علی کریمی را روی نیمکت خود می‌بیند. سرمربی که آمده تا تیمی که متعلق به زادگاه پدری‌اش است را در لیگ برتر نگه دارد. جادوگر فوتبال ایران در حال تقویت تیمش است و برای کسب اولین پیروزی‌اش لحظه‌شماری می کند. در سمت مقابل گسترش فولاد 23 امتیاز دارد و می‌خواهد باخت هفته قبل به ذوب‌آهن را با کسب 3 امتیاز در ورزشگاه سردار جنگل رشت جبران کند. فیروز کریمی که توانسته گسترش را از جمع تیم‌های پایین جدول جدا کند برایس پیروزی در این بازی برنامه‌های ویژه‌ای دارد.


سایپا تهران - استقلال خوزستان


علی دایی هفته گذشته شکست سنگینی را برابر صنعت‌نفت آبادان تجربه کرد تا دیگر داوری را عامل ناکامی‌های تیمش نداند. او که توانسته 24 امتیاز از قبل جمع کند، برابر استقلال خوزستان 14 امتیازی فقط روزبه شاهعلی دوست را محروم می‌بیند و می‌خواهد از تمام هنر مربیگری‌اش برای کسب 3 امتیاز دیدار خانگی‌اش استفاده کند. در سمت مقابل عبدالله ویسی برای آنکه امیدهای تیمش زنده بماند باید از تیم دایی امتیاز بگیرد. وحید نامداری تها محروم تیم استقلال خوزستان برابر سایپاست.


پرسپولیس - نفت تهران


برانکو روی کاغذ کار آسانی دارد چون حریف امروزش بی‌ثبات‌ترین تیم لیگ برتر است. پرسپولیس 40 امتیازی برای عبور از نفت 13 امتیازی نباید به مشکلی بخورد اگر چه برانکو در کنفرانس خبری پیش از بازی گفت که از تیم نفت می‌ترسد. هومن افاضلی چهارمین سرمربی است که در این فصل سرمربیگری نفت‌تهران پذیرفته و امروز برای نخستین بار روی نیمکت نفت می‌نشیند. علیرضا عزت کرامت کاپیتان نفتی‌ها در این بازی محروم است تا کار افاضلی برای امتیاز گرفتن از صدرنشین جدول سخت‌تر هم شود. اگر چه در این مسابقه تماشاگران پرسپولیس از حمایت تیم‌شان محروم هستند ولی بعید است که نفت بتواند مانع کسب 3 امتیاز دیگر صدرنشین مطلق جدول رده‌بندی لیگ برتر شود.


برنامه ادامه بازی‌ها و اسامی داوران هفته هجدهم لیگ برتر:


جمعه 15 دی ماه 96


تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران –- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 14:30


حسین زرگر – علیرضا ایلدروم – بابک داروی – محمد ملکی – ناظر: مسعود مرادی


سایپا تهران - استقلال خوزستان - ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت 16:30


محمدرضا اکبریان – رحیم شاهین – علی دودانگه – علی میرغفاری – ناظر: رسول فروغی


سپیدرود رشت - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه سردار جنگل رشت ‌- ساعت 15


محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محسن سلطانی – حسین زمانی – ناظر: زاهد بحرینی


پدیده خراسان - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه امام رضا مشهد - ساعت 14:30


وحید کاظمی – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما


پرسپولیس - نفت تهران - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 16:30


رضا مهدوی – سعید قاسمی – جلیل شعرانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: خداداد افشاریان


‌ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران -– ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 15


مهدی مرجان زاده – سعید علی نژادیان – یعقوب سخندان – احمد موسوی – ناظرم: محمدعلی فروغی




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته