دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1394 - 15:30
سالاری خبر داد

مطالعات توجیهی هتل فرشته در شورای شهر بررسی می‌شود

محمد سالاری گفت: شورای اسلامی شهر تهران باید شهرداری را ملزم کند، مطالعات و پیوست‌های ترافیکی هتل فرشته را بررسی کرده و در شورا ارائه دهد تا دغدغه ذی‌نفعان شهری و ساکنان محله در مورد ایجاد مشکلات ترافیکی احتمالی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
کد خبر : 24829

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت هتل فرشته که این روزها در رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: برخی از رسانه‌ها در خصوص این هتل اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند که با نتیجه بررسی‌­هایی که ما انجام دادیم و جلسه‌­ای که با شهردار منطقه و معاونت شهرسازی داشتیم مغایرت دارد.


وی افزود: هرچند که باید بگویم رسانه‌ها خود ناظران خوبی برای شهر و مدیران آن هستند و این مساله موجب گسترش نظارت اجتماعی می­‌شود اما درباره هتل فرشته از بعضی از رسانه‌ها انتقاد دارم زیرا با انعکاس مطالب خلاف واقع یا بر اساس اطلاعات اشتباهی که به آنها داده می‌شود باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند و بعضا اعضا و مدیران نیز بر اساس نوشته‌های آنها نظراتی را ارائه می‌دهند که ممکن است درست نباشد.


این عضو شورای شهر چهارم ادامه داد: بر اساس نوشته یکی از سایت‌های خبری تعداد طبقات این هتل 57 طبقه اعلام شده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این هتل دارای 46 طبقه است و مصوبه کمیسیون ماده 5 و مصوبه شورای شهر در ارتباط با مجوز ساخت هتل را دارد.


به گفته سالاری این هتل در کل 11 طبقه زیرزمین نسبت به گذر پایین دارد و فاصله بین گذر پایین تا گذر بالا 6 طبقه است که یک اختلاف سطح 6 طبقه‌ای با ارتفاع بلند بین گذر پایین و گذر بالا به وجود آمده و بالای گذر بالا ( گلپاد) 30 طبقه مجوز ساخت هتل داده شده است.


وی با اشاره به اینکه در سایت‌های مذکور بعضا گفته شده است که گذر دسترسی هتل 5 متری است، اعلام کرد: این هتل یک گذر 18 متری و دو گذر 12 متری مطابق طرح تفصیلی دارد و سرمایه‌گذار در مورد گذرهای پایین و بالا به هتل فضای مکث قابل توجهی را اختصاص داده است تا امکان تردد به این هتل سهل‌تر شود.


سالاری افزود: حدود 40 درصد کل بنا از 10600 متر مربع، به فضای مفید هتل و تجاری اختصاص دارد و مابقی مشاعات اعم از راهروها و پارکینگ و لابی‌ها تخصیص داده شده است.


سالاری یادآور شد: بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران باید شهرداری را ملزم کند تا مطالعات و پیوست‌های ترافیکی این پروژه را برای بررسی به شورا ارائه دهد تا دغدغه ذی‌نفعان شهری و ساکنان محله در مورد ایجاد مشکلات ترافیکی احتمالی رفع شود.


تشکیل اتاق فکر در شورای شهر تهران


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه همچنین با اشاره به انتشار مطالعات مرکز پژوهش­‌های مجلس در مورد تبعات درآمدهای ناپایدار کلانشهرها به ویژه تهران اظهار کرد: علاوه بر مبحث مربوط به فروش تراکم و تبعات ناشی از آن و دلایل افزایش جمعیت در کلانشهرها که در این پژوهش مورد اشاره قرار گرفته است، به مشکلاتی مانند آلودگی هوا، افزایش جرم و جنایت، کاهش کیفیت زندگی و مسائلی از این دست نیز در این پژوهش اشاره شده است.


سالاری یادآور شد: دولت تدبیر و امید در همین خرداد ماه سال 94 در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تصمیم گرفت تا مطالعاتی را که در این ارتباط در دبیرخانه شورا انجام شده به عنوان مطالعات پشتیبان جهت تدوین لایحه‌­ای با همکاری دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، وزارت کشور و وزارت اقتصاد و دارایی تهیه کند.


وی گفت: بر همین اساس قرار شد که بعد از تدوین، این لایحه به کمیسیون دولت ارجاع و در سطح دولت مطرح و تصویب شود.


سالاری همچنین به تصمیم وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با ایجاد شهر فرودگاهی در جنوب تهران اشاره کرد و گفت: ایجاد 25 شهرک تجاری، مسکونی، گردشگری و رفاهی در محدوده 13700 هکتاری فرودگاه امام خمینی و مجموعه چنین تصمیماتی ایجاب می‌­کند که شورای شهر تهران با توجه به اینکه جایگاه ویژه‌ای در بین شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد و به عنوان نماد شوراهای کشور در این زمینه پویاتر و فعال‌تر عمل کند.


رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: من معتقدم در زمینه برقراری ارتباط و رصدکردن موضوعات کلان که مرتبط با مدیریت شهری یا در حوزه اختیارات نهاد شورا و شهرداری‌­ها است، شورای شهر تهران آنچنان که توقع می‌رود اقدام نمی‌کند؛ بنابراین پیشنهاد من این است که ما به این میزان درگیر روزمرگی نباشیم و اتاق فکری در شورای شهر تهران ایجاد کنیم که همه موضوع‌های مرتبط با اساس و فلسفه وجودی نهاد شورا و اختیارات و نظارت شورا است در آن بررسی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته