دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1396 - 08:59
وزارت امور خارجه آمریکا:

ایران از اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رفع فیلتر کند

وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته (سه‌شنبه) در اظهاراتی مداخله‌جویانه از جمهوری اسلامی ایران خواست تا از اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رفع فیلتر کند.
کد خبر : 247999

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه، استیو گلدستین، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «آمریکا خواهان باز شدن اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است. اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های مجاری ابزارهایی برای برقراری ارتباط هستند.»


گلدستین افزود: «آمریکا همچنان با کاربری‌های وزارت امور خارجه در فیسبوک، توئیتر و سایر شبکه‌ها به زبان فارسی با ایرانی‌ها در ارتباط است. واشنگتن می‌خواهد معترضان را تشویق کند تا به مبارزه برای آنچه که حق است ادامه دهند.»


مقام‌های آمریکایی در روزهای اخیر بارها بر حمایت واشنگتن از اغتشاشگران ایران تاکید کرده‌اند، از جمله مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با گریزی به تجربه‌های این کشور از فتنه‌ای که در سال 1388 در ایران به پا کردند، گفت: «واشنگتن اشتباه شرم‌آور گذشته را در قبال آشوب‌گران ایرانی تکرار نمی‌کند.»


همگام با مقام‌های دولت ترامپ، شماری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز بر لزوم حمایت از معترضان در ایران تاکید کرده‌اند. لی زلدین، از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان شامگاه دوشنبه در کاربری توییتر خود مدعی شد: «اگر در ایران یک انتخابات واقعا دمکراتیک برگزار شود، حکومت کنونی سرنگون خواهد شد. بیشتر ایرانی‌ها خواستار صلح، ثبات، رفاه و آزادی هستند.»


سناتور کریس کونز نیز روز گذشته (سه‌شنبه) در کاربری توییتر خود از همبستگی اعضای کمیته حقوق بشر سنا آمریکا با اغتشاشگران ایران خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته