دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1396 - 17:11
دکتر رهبر در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد استان گیلان:

مدیریت دانشگاه آزاد تحت تاثیر هیچ جریانی تصمیم‌گیری نمی‌کند/ دانشگاه آزاد؛ رتبه اول تولید علم در ایران

آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت بعد از ظهر امروز با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 247937

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در این مراسم با سلام و درود به مقام معظم رهبری و سلام و درود به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: بسیار خوشحالم در چنین روزی که در تقویم گیلان به نام روز رشت نامگذاری شده خدمت شما هستم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و آرزوی موفقیت برای رئیس سابق و سرپرست جدید این دانشگاه از رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه نیز تشکر ویژه کرد که علی‌رغم همه مشغله‌هایی که دارند همواره مشوق آنها بوده و در اداره امور دانشگاه همواره معلم آنهاست.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک شجره طیبه‌ای است که در زمانی یک نهال و امروز به عنوان درختی تنومندی، سایه آن در کشور و منطقه گسترده شده است. این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون خدمات زیادی به کشور داشته و این شجره طیبه همچنان خدمات خودش را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.


رهبر تاکید کرد: دانشگاه آزاد با 5 میلیون فارغ‌التحصیل توانسته است نقش زیادی در تربیت نیروی متخصص داشته باشد که در این بین استان گیلان هم با 130 هزار فارغ‌التحصیل در تربیت کادر نقش آفرینی کرده است. امروزه در هر دستگاه و هر محفلی یک نفر از خانواده دانشگاه آزاد حضور دارد و این برای ما افتخار است.


دانشگاه آزاد؛ رتبه اول تولید علم در جمهوری اسلامی ایران


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ماموریت دانشگاه‌ها در نسل‌های مختلف گفت: همه آنچه که بیان شد، مربوط به ماموریت دانشگاه نسل اول است. دانشگاه نسل دوم اما دانشگاه‌هایی هستند که در تولید علم و پژوهش نقش آفرینی می‌کنند. خوشبختانه دراین عرصه هم دانشگاه آزاد همواره نقش اول را داشته است و در رتبه اول تولید علم در جمهوری اسلامی ایران خودش را نشان داده است، کشورمان رتبه 16 تولید علم در جهان را داراست که دانشگاه آزاد در کسب این رتبه نقش اول را ایفا می‌کند و دانشگاه‌های دیگر با فاصله زیادی بعد از آن نقش‌آفرینی می‌کنند. همه اینها نتیجه تلاش همه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است.


رهبر با بیان اینکه اکنون به سمت دانشگاه نسل سوم در حرکتیم گفت: دانشگاه نسل سوم دانشگاهی کارآفرین است به دنبال حل درد مردم بوده و با شناخت مشکلات جامعه سعی می‌کند برای آنها راه حل مناسب را بیابد. در این استان و شناختی که از مزیت‌های منطقه وجود دارد باید برای آنها راه حل پیدا شود من اعتقاد دارم که گیلان از مزیت‌های نسبی زیادی از جمله آب و خاک و موقعیت ژئوپلتیکی خاصی برخوردار است و باید این پتانسیل را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه نسل اول و دوم را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم، خاطر نشان کرد: امروز توقع مردم این است که به آنها کمک کنیم یک ارتباط دقیق و مستمر باید بین شما با صنعت برقرار شود و بتوانیم با شناخت درست مشکلات برای آنها راه حل پیدا کنیم.


دانشگاه‌ها موظف‌اند که به حل مشکلات مردم و دولت کمک کنند


فرهاد رهبر مشکلات جدی امروز جامعه را بیکاری، گرانی، درمان و نداشتن ثروت در جامعه دانست و گفت: دانشگاه‌ها موظف‌اند که به حل مشکلات مردم و دولت کمک کنند و در این عرصه ما برنامه‌های بلند مدتی داریم تا این کمک را به آنها انجام دهیم.


وی گفت: مسئولی که مسئولیت را پذیرفته همواره پشتیبانی و حمایت خواهد شد تا زمانی که در انجام وظایف وفق قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی عمل کند.


مدیریت دانشگاه آزاد تحت تاثیر هیچ جریانی تصمیم‌گیری نمی‌کند


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این دانشگاه تحت تاثیر هیچ جریانی یا نهاد خاصی تصمیم‌گیری نخواهد کرد، گفت: اصل این است که بر اساس قواعد کارشناسی تصمیم‌گیری کنیم و تصمیم‌ها را به مرحله اجرا دربیاوریم. در دانشگاه آزاد اسلامی شایسته‌سالاری اجرا خواهد شد و دست یاری ما به سوی کسانی که می‌خواهند به ما کمک کنند همواره دراز است ولی این پیشنهادات از فیلتری عبور خواهد کرد که مدیریت است و جدا از همه جریانات ریان تصمیم‌گیری می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهاد رهبر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته