دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عباس چمنیان مطرح کرد؛

بازی‌ با تیم‌های مطرح دنیا نیاز امروز تیم نوجوانان

سرمربی تیم ملی زیر 16 ساله‌های ایران گفت: بزرگترین چالشی که با آن مواجه هستیم عدم برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم‌های مطرح جهان است.
کد خبر : 247859

عباس چمنیان درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،‌ درباره آخرین وضعیت تیم ملی زیر16 سال گفت: «پس از آنکه توانستیم از دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا به مرحله نهایی این رقابت‌ها که انتخابی رقابت‌های جام جهانی نیز به شمار می‌رود، صعود کنیم، دو مرحله اردو پشت‌سر گذاشتیم و دور سوم تمرینات تیم در اواخر دی ماه برگزار می‌شود. خوشبختانه تا اینجا روند خوبی را دنبال کردیم و نسبت به آینده امیدوارتر شده‌ایم.»


وی افزود:«موفقیتی که تیم ملی زیر 17 ساله‌های کشورمان در رقابت‌های جام جهانی هند به دست آورد گام بلندی به سوی موفقیت در فوتبال ایران بود. در شرایط کنونی بازیکنان زیر 16 سال تیم ملی این بازیکنان را الگوی خود قرار داده‌اند و همه تلاش‌شان را می‌کنند تا خود را به آنها برسانند. فوتبال ما در رده‌های پایه نیاز به چنین فضای انگیزشی داشت و بچه‌ها این توانایی را دارند که در بستری مناسب خود را به درجه‌ای برسانند که در سطح آسیا و جهان درخشش قابل قبولی داشته باشند.»


سرمربی تیم ملی زیر 16ساله‌ها با اشاره به چالش بزرگی که در راه شاگردانش وجود دارد، بیان کرد: «ما به خوبی مسیر پیشرفت را طی می‌کنیم به شرطی که این فضا برای ما هموار شود. بزرگترین چالشی که با آن مواجه هستیم عدم برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم‌های دیگر جهان است. برای آنکه بتوان راهی رقابت‌های جام جهانی شد، یکی از نیازهای اصلی انجام بازی دوستانه است.»


وی ادامه داد: «تیم ما پیش از دیدارهای مقدماتی که در کرج برگزار شد، 2 دیدار تدارکاتی با سوریه داشت که جزو تیم‌های درجه یک آسیا هم نیست. این درحالی‌است که 15 تیم دیگری که در رقابت‌های قهرمانی آسیا احتمال دارد حریف ما باشند، همه به خوبی تجهیز شده‌اند و با بالاترین سطح آمادگی به مصاف ما خواهند آمد. اگر فدراسیون فوتبال برای ما گامی برندارد آن وقت تجربه رقابت با حریفان بین‌المللی ما منحصر به دیدار دوستانه با سوریه و حریفانی می‌شود که در دور مقدماتی آنها را حذف کرده‌ایم.»


سرمربی تیم در خصوص اینکه چرا هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی زیر 16 ساله‌ها عضو باشگاهی نیست، یادآور شد: «ما سیر صعودی بچه‌‌ها را به گونه‌ای قرارداده‌ایم که آنها بتوانند پس از مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی به باشگاه‌‌های لیگ برتری بروند. ما در دوره قبلی هم وقتی تیم نایب‌قهرمان آسیا شد، تعداد زیادی از بازیکنان مشتری پیدا کردند و قرارداد بستند. الان هم انتظارمان این است همه اهدافی که داریم را به درستی پیاده کنیم تا در آینده‌ بتوانیم نتایج درخشانی در قهرمانی آسیا به‌دست آوریم تا بازیکنان تیم به تیم‌های باشگاهی و متعاقب آن رقابت‌های لیگ برتر راه پیدا کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته